Torsdag 17 dec

Hemma idag... kl 13:13
Sjuk. Väntat. Kände det redan i tisdags när halsonten satte in - det här kommer inte att gå vägen... Och det gjorde det inte. Är dock helt övertygad om att det INTE är svinet som hemsökt mig! Har knappt träffat andra än de jag jobbar med och normalt umgås med, och ingen av dem har haft/har svinet, så det är bara en vanlig förkylning, skulle jag tro. Eller möjligen en utslagen kropps protest! "Nu jävlar lägger du dig ner och tar det lugnt!"

Himlen är hög och klar, blå och utan ett moln, solen skiner, och tack vare det, är det ett himla bra drag i kaminen! Håller på att tända nu, och det ser ut att gå geschwint! Peppar peppar knack i huvet....

Kröp ner och la mig igen, sen jag fått iväg barnen till skolan och meddelat chefen och löneansvarig på jobbet, samt tagit hand om några mejl via webbmejlen, som gör att jag kommer åt jobbmejlen hemifrån, och sov till tfn ringde och väckte mig, strax före 12! Sov i nästan fyra timmar!

Är uppe nu och käkar macka och honungsvatten, eldar, skriver, sen blir det nog att bädda ner sig igen. Trött... Fast bäddar nog ner mig i soffan, så jag kan elda också, inte så långt att gå, och jag får känna hur värmen sprider sig! Undrar om jag hittar någon dvd som jag vill se IGEN för hundrade gången? Eller till och med en som jag INTE har sett än??

Tittat igenom dem nu, och jag har ju faktiskt tre filmer ur Mordkommissionserien! De har jag inte sett på dvd, har säkert sett på tv'n, för länge sen! Den serien var så bra!

Så blir det!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0