Torsdag 31 dec - Nyårsönskning

Knaprar i mig frukost, knäckemacka som vanligt, utan te eller annan dricka just idag, har däremot just sparkat igång perkulatorn, så snart sprider sig en härlig kaffedoft! Så värmer jag en slatt mjölk i koppen och ett par sockerbitar, såna där hårda bruna, och slår i kaffe - jättegott som frukostlatte! Sen en kopp svart efter det, så är man nog igång, kanske...!

Mildare idag, äntligen! Bara -7,3 för tillfället! Kanske testa skidorna idag?! Vi får se hur det stämmer med tider och så...

Föräldrarna kommer och hämtar doggen kring 13-tiden, för en förhoppningsvis lite lugnar nyårsafton med de där de bor i skogen, än här på bynn med mig. JAG är lugn, men alla småungar som springer och smäller smällare, bomber och annat tjutelände kan man ju bli skogstokig på! Redan igår trodde folk att det var 12-slaget ikväll - mitt på ljusan dagen!! IDIOTER!!!!! Fyra rejäla bomber hörde jag, eller vi då. Första trodde jag att någon sprängde! Sen insåg jag att det nog var någon som testade nyårsbomberna... IDIOT!!

På kvällspromenaden sen, var det en bomb till som small av. Från att ha gått ordentligt i bandet, för jag hade kommit så långt att det blev koppel på, så blir han som värsta sortens draghund! HEEEEEEEMMMMMM NUUUUUUU!!!!

Förra nyåret höll han sig i närmare 20 timmar. Även fast jag går ut med honom, så har han inte tid och ro att pinka, än mindre bajsa... det är bara HEEEEEEMMMMM som gäller.

Det är ju bara för att det är en och annan som går omkring och fjuttar smällare hela dagen! Varje smällare sitter kvar i hunden som rädsla, stress och allmänt dåligt mående i flera timmar, då kommer nästa smäll, så det är en konstant rädsla och stress i ett par tre fyra dygn kring nyår och sista april. Eller ännu längre...

2008 höll snorungarna på i två veckor kring sista april, då var det grymt. Tidigt på morgonen och när jag var hem på lunchen kunde han tänka sig att pinka, när jag kom från jobbet - icke, HEEEEMMMM! Jag åkte bil flera mil bort för att kunna rasta honom på kvällen. Det var lite lugnare vid sista april i år, bara en vecka då...

Ska ni smälla smällare, gör det, men ALLIHOPA vid 12-slaget i natt, då slipper alla skotträdda hundar och katter lida i flera dygn, då mår de bra igen framåt 4-5 på morgonen... Eller 6-7 då, om de är extremt rädda...

Spring inte omkring och fjutta hela dagen idag, och spara inga för att fjutta hela dagen i morgon! Fjutta upp ALLT i natt vid 12-slaget, gör ett ORDENTLIGT fyrverkeri och bombande DÅ, och bara då!!! Snälla... Har du snorungar som gillar att vara ute och smälla, säg åt dem, ta ifrån dem smällarna, ge tillbaka det vid 12-slaget, kolla att allt verkligen ÄR SLUT 00:15!!

Det är dessutom förbjudet att smälla på allmänna platser, möjligen hemma på sin tomt, jag vet inte, men hur många snorungar är hemma på tomten? De får dessutom inte ha smällare om de är under 18... Och har man passerat 18, borde det ha infunnit sig lite förstånd kan man tycka, man är ju myndig!!?? Eller inte...

Med hopp om ett Gott Nytt År!!


Bilden;
en grymt rädd, stressad hund gömmer sig i bäddsoffans förvaringslåda, hade locket öppet bara nån cm för att han skulle få luft, där låg han flera timmar sista april i år... Jag spelade även hög musik (det jag vågade för grannarnas skull) och hade dragit för persiennerna, men vad hjälper det? Hundens hörsel är mycket bättre än vår...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0