2 feb - Måndag

Morgon;
Suck, så var det en ny vecka på gång, igen då... roligt blir det i mitten på veckan, hoppas jag, i alla fall. Dotra har börjat klaga över ont i magen...

Frågan är; magsjuka på gång, eller hormontrubbel på gång? Hon börjar ju bli stor... Har försökt få henne att beskriva var och hur, men får inga vettiga svar, "ont i magen"... Hon ser inte särskilt blek och trött ut, inte mer trött än en vanligt morgon utan ont i magen...

Vill INTE ha magsjuka, speciellt inte nu... Man kan kalla det dålig tajming, i såfall. Om barnen blir magsjuka hindrar inte det mig från att åka på onsdag, då mormor ska komma hit och bo, så vida inte hon vägrar komma, då!?

Jaja, några dagar kvar, det visar sig vad som blir eller inte blir, får vara vid gott mod och hoppas på det bästa!

-20 grader... brrrr.
Cykla (spara tid och kallt åt ansikte och ben) eller gå (längre tid och mindre kallt åt ansikte och ben), det är dagens stora fråga!
Hur som helst, mycket kläder blir det!


Kväll;
Kylan håller i sig. Men det för med sig vackert väder! Solsken och vindstilla. Man sitter inne och tittar ut, vill ut, men vet ändå samtidigt om att det är SVINKALLT.

Men, när jag skulle trampa hem på lunchen, då kände jag att solen, trots kylan, värmde! När man vände ansiktet mot solen, så värmde den på kinden! Hur härligt var inte det!? Fast tyvärr har jag solen i ryggen när jag cyklar hem... baklängescykling känns inte riktigt som min grej! Fast något plipp plopp var det verkligen inte frågan om...

Dottern hemma från skolan idag. Magont... En arbetskompis son var också hemma, magont. Han hade dessutom kräks på natten, det har inte min jänta gjort, "bara" klagat över magont och ränt några gånger extra på toa. Vill INTE ha magsjuka! Hon berättade igår när jag hämtade dem hos pappan, att det går vinterkräksjuka där, där han bor... Vill inte!!!

Gräsligt trött, har varit seg i skallen hela dagen, så nu ska jag logga ur allt och krypa ner, förhoppningsvis mindre seg i skallen i morgon... lite som kall sirap...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0