3 feb - tisdag morgon

VARFÖR ska det vara så jobbigt med morgnar????
Är ju stendöd, som en klubbad oxe, varenda jäkla morgon!
Det ÄR så tråkigt, SÅ jobbigt...
Kan inte riktigt förstå det här med att man ska vara vaken resp sova på fel tider...
Vad är poängen?

Kroppen säger sova 02-09 ungefär, perfekt, jättebra! Samhället säger sova 21.30-05.30, helt omöjligt! Somnar inte så tidigt, och är som en klubbad oxe när man ska upp, flera timmar kvar att sova ju! Från 14-tiden hamnar man i nån slags koma, fram till ca 20, då kvicknar man minsann på!

Börjar 08, men kan inte påstå att jag är så effektiv förrän efter 10-11 någongång. Sen infaller koma vid 14-tiden enligt ovan, så av de åtta timmar jag är på jobbet, hade det ju räckt med tre, för de andra är jag ju mest bara där... Jag får ju lön förståss, men till vilket pris?

Och i morgon ska man vara klar kl 07!?

Har provat att sova middag en sväng när jag kommer från jobbet.
Omöjligt!
Man har inte ens hunnit få av ytterkläderna förrän man blir totalt överfallen av barn och hund.
"Mammaaaa! Brorsan slår mig!"
"Mammaaa!! Vet du, syrran slår mig!"
"Mammaaaaaa! Vad ska vi äta för mat?"
"Mammaaaa! Vet du, i skolan idag, vet du, vad heter det, så, vad heter det, så då va, vet du,....."
"Kom till saken......"
"Aaaajjjj!!!!!!!!!, brorsan slår mig!"
Och hunden hoppar och vill ut, kutar framför fötterna så man snubblar...

Försök att lägga dig och slappna av i det, om du kan! Inte ens ett eget rum att stänga in sig i... Oavsett jag lutar kull mig i soffan eller sängen, så ligger jag ett par dm ovanför på helspänn!

Så lyckas man få ihop nån slags mat, som de inte vill ha och bara gnäller över, nå fel är det alltid, fylla diskhon med vatten och diskmedel, i hopp om att det ska diska sig själv... har inte hänt ännu, och jag orkar inte varje kväll heller, så ibland blir det ogjort.
Ut med hunden efter det, mobilen ringer alltid några gånger...
"Mamma, brorsan sparkade mig i huvudet!"
"Jaha, vad ska jag göra åt det nu, HÄR, tar 20 min innan jag är hemma! Vad gjorde DU innan han sparkade dig i huvudet?"
"Inget!" Nähä?
"Mamma, syrran slår mig!"
"Jaha, vad ska jag göra åt det nu, HÄR, är hemma om ca 18 min, vad gjorde DU innan hon slog dig?"
"Inget!" Nähä?
Kommer hem, grälar på olydiga barn, får de i säng, på med tv, fram med baljan te och datorn i knäet. Nu brukar kl vara ca halv nio, nio.
Puh, min tid av lugn och avslappning har inträtt... man får ett socialt liv ett par timmar. Via tangentbordet.
Har börjat lämna mobilen hemma...

OJ, vad kl var mycket helt plötsligt! Bråttom!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0