7 feb kl 00:17

Vad har jag då att berätta om mässan?
Inte så mycket för den som inte är "invigd" och inne i svängarna!
Jag jobbar hos en kontorsmöbeltillverkare, om någon inte redan räknat ut det!

På vägen från hotellet vid Sickla i Nacka ut till Älvsjömässan, åker man förbi en skrapa som det står Kinnarps på - vad är det? Nåt man har på smörgåsen???

Jag var ju inte på Möbelmässan som "vanlig dödlig besökare", utan genom mitt jobb.
Har inga egna bilder, så jag får hålla tillgodo och visa en pdf från vår hemsida. Inte lika kul, men visar ändå det vi har i årets monter.

Kundanpassad projektmöbel (förvaring) till Ångpanneföreningen
CC, den nya förvaringen och arbetsplatsen som i första hand är tänkt till bankmiljöer, informationen är ju så underbar inom företaget, så det var först på mässan (igår strax för hemgång) jag fick kännedom om den, på måndag får jag säkert en massa frågor om den som jag förväntas kunna svar på... hm?
Samt nyheter på miljömöbelsidan, dvs ny soffa och fåtölj, VIGG. "Offentlig miljö" är detsamma som väntrum, receptioner, entréer, korridorer o dyl.

Presenterat i färggrann miljö, montern indelad som i tre rum, avgränsade med en "vägg" i klatchig stark färg.

Min uppgift, och tre tjejer till, var att två och två, stå i baren och servera gäster och kunder och andra besökare, öl, kaffe, vatten, shot av energidryck, frukt, snittar... Jag och E onsd-torsd. I och H torsd-fred. Onsdagen var lugn, torsdagen allt annat än lugn och idag vet jag inte, för då var det ju de andra två som var där, medan jag och E var hemma igen och jobbade.

Onsdag kväll var det en liten tillställning på Möbelcentrum, Sickla, Nacka, nere i kontoret där, så det var inte så mycket folk i år. Lite myspys med kallskuret, frukt och ost, godis och jordnötter, vin och öl. Kanske 25 pers?

När folket började troppa av, skulle två Sthlm-tjejer, två Lule-tjejer, jag och en manlig kollega ut och dansa. Först besök hos Fritz Hansen, som stängde just innan vi kom dit (kl 23), och som plåster på såren fick vi i stället fribiljetter till Café Opera, så då bar det iväg dit.

In, hänga av sig i garderoben, dansa en kvart och så tillbaka till hotellet! De spelade så konstig "musik" där, så det gick ju inte att dansa! Ena Sthlm-tjejen hade dessutom redan åkt hem med sin kille, för hon tyckte "synd om honom som var nykter"...?? Så vi åkte tillbaka till hotellet, jag låg i sängen vid 01! Så tidig kväller har det nog inte blivit någon gång tidigare!

Vi åker till Golden Hits i höst i stället, när det är Kick-offen, där spelar de "riktig" musik ända till 03 på natten, så då ska det bli dansa av! Det har Lule-tjejen och jag redan bokat, är till 99,9% säker att manliga kollegan och ett ganska stort gäng ÅF hänger på!

I kväll är det "After Ski" på MöbelCentrum. Skulle komma många ÅF, så det är ikväll man skulle varit där! Sång och musik. Säkert god mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0