8 feb, ca 15.00

Så har man då varit ut på ännu en hundpromenad, ännu en vända i Bäck/Vargrundan. Mycket snö var det! Hur tjusigt som helst! Kameran med, har ju inga bilder alls härifrån sen tidigare... hmmm?

Ospårat, som vanligt, höll jag på att säga, och gjorde. En annan kan ju bara gå där på helgerna, då det är dagsljus, och denna helg har det snöat mest hela tiden, inte mycket, men hela tiden. Jag var nog typ först att gå denna helgen, kändes det som. Knädjupt med snö när man gick av spåret för att komma åt att fota i bätte vinklar och detaljer.

 

På vissa ställen var det som en gångtunnel under träden, jättemysigt! Och träden var alldeles snötyngda.

 

På ett ställe hade det ramlat ett träd över stigen. Det vållade inga som helst bekymmer för Teo, han kunde ju springa under hur lätt som helst, hans lite större matte fick vackert gå runt istället! Med sommarstassen kanske hon har lyckats ta sig under, men inte i vinterstassen med Michellingubbevarning...

 

Det var lite kallt åt händerna. Börjar ju använda vantar på hösten redan när det är +10 grader. Idag var det runt 10-12 minus, och till slut klarar jag inte att hålla i kameran, som dessutom har ett hölje av aluminium, som ju inte gör saken bättre. På med vantarna, slå och klappa lite försiktigt med händerna, det börjar sticka som av miljoner nålar för att sen värka så nåt alldeles hemskt! Men jag hann få med lite fina detaljer från ladorna också!

 

 

Om en månad eller två, sitter man gärna på denna bänken och lapar sol, kanske har man med sig lite kaffe också. Trevligt sällskap är ju inte heller fy skam! Just idag lite för mycket snö och för lite sol, och varken kaffe eller trevligt sällskap!

 

Ja, lite bilder från dagens promenad. Hoppas du hade lite nöje, jag hade i alla fall stort nöje, både under promenaden och en gång till vid publiceringen!

Nu tror jag det börjar bli dags att titta till kycklingen i ugnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0