Alla hjärtans dag blev en bra dag!

Först, en rejäl promenad, ca 3 tim tog det. Följde skoterspåret från Bäck mot Voxna/Öjung där jag fortsatte mot Öjung vid delningen, och senare mot Borgen vid nästa "vägskäl". Det var lite mylsigt att gå, inte så hårt och packat som jag först trodde att det skulle vara, så jag var rejält trött i kroppen vid hemkomsten.

Här kommer en liten bildkavalkad från hundrundan!

 

Så här mycket vatten var det vid översvämningarna 1985 och 2000. Regn! Någon har rott med båt och gjort markeringarna...

 
Lada de Lux och besvärligt med isklutar i fötterna...

 
Så man vet var man är, åtminstone vart man ska... Ladan hade takdropp på sydsidan, dripp-dropp, dripp-dropp, så mysigt att höra, första för i år! Se bild tidigare inlägg!

 
Och vi går och vi går, och man kan bli både sne och tyngd av livet efter vägen...

 
Men en styrketår innan man ramlar ner i livets svarta hål som ibland dyker upp, som inte är så svarta egentligen alla gånger, finns ett ljus i tunneln även här!

 
Så bra, då går jag åt höger, mot Borgen, blir så långt annars! Och snötyngda granar är ju alltid fina! Solen når inte över trädtopparna, så här blev det lite mörkt ett tag.

 
Det är något visst med lador, kan inte låta bli att knäppa dem, har jag märkt!

 
Hoppe-Hare och Mickel-Räv


Svårfångat glitter i frosten på grenarna... Så otroligt vackert i verkligheten!

 
Mera lador...

 
 
Mycket snö i skogen! Och jag ska ju inte till Öjung, så då är det nog bäst att hålla höger här.

 
Full fart på den ena, väldigt stilla på den andra...

Det var lite av vad som fångades med linsen denna dag.

Men, efter dusch och bio och mat, Melodifestival och lite övertalning från kompis B, så bar det av till Bollnäs på disco. Det blev en bra avslutning på denna dag! Inte så mycket folk att det var trång och besvärligt, men ändå tillräckligt för att det skulle bli bra och lyckat.

Sov som ett barn från 03-10.30, vaknade utvilad och på bra humör. Blev bara en sväng runt ån idag, söndag. Lite tung i benen. Hoppas på bra väder även nästa helg, då har jag barnen, så då blir det betydligt korta tur, kanske de vill vara med?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0