Duktiga barn, kaka, utslag och dans

Melodikryss avklarat och inskickat, tack hela gänget, även om vi var några färre idag, men tillräckligt många! Kommentarrekord trots det! Kul stund, som vanligt!

Jag och sonen gjorde en kaka medan dottern var och simmade. Provsmakning återstår, närmast i tidsplanen faktiskt. Medan kakan stod i ugnen kom dottern hem, jag tog hand om disken, lyckades delegera dammsugen till dotra och moppning till sonen. UTAN de sedvanligt tillhörande världskrigen! Förstår ingenting!? Vad har hänt?

Var till doktorn igår. Först till sköterskan, som tittade på mina utslag/sår en minut, sa att det där måste en läkare se på, för du behöver antagligen pencillin eller något. Fick ny tid, samma dag på eftermiddagen!

Träffade läkaren som tittade tre minuter, påstod att det var en staffylicock- (hur stavas det??) infektion och skickade mig till apoteket för att hämta ut penicillin. Heracillin. 20 tabletter, ska äta tre om dagen tills de är slut.

Fick dessutom inte använda min sedvanliga ansiktsrengöring, bara vanligt vatten och tvål (ifall jag skulle vara överkänslig mot det jag normalt använder helt plötsligt?), vilket kommer att göra huden kli'ig och torr, särskilt som jag inte heller skulle använda någon ansiktssmörja... MEN, jag fuskar lite! Har en tub från hälsokosten, som jag köpt för sonens exsem, och det verkar hjälpa lite, inbillar jag mig. Det gör huden något mindre torr och kli'ig.

Hur som helst, ser minst sagt för jävlig ut. Inte kul alls. Ena ögonlocket ser ut som att det är fullt av vätska, som genomskinligt och svullet, tjockt, och gör att jag inte kan öppna ögat ordentligt. Plus att det är lite svullet under ögat. Tre såriga utslag, vid tinningen och ovanför vid hårfästet, samt ett undet käken. Ett antal röda prickar lite här och där.

Hade ju tänkt mig att jag skulle på dans i kväll. För en gångs skull är det dans på hotellet, promenadavstånd, en yngre grupp, Highlight, ska spela. Men, som jag ser ut, så stannar jag hemma. Hoppas att det blir fler gånger!

Förhoppningsvis har det läkt till nästa lördag, då det är Hela huset på folkan. Åtminstone läkt tillräckligt så man klarar att sminka över, för det funkar inte som det ser ut nu. Det krävs en mask!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0