Go'morron

-11 grader vid ca 6-tiden. Rått och kallt i luften. Skitväder! Trött.

Ang nyheten om SAAB/GM. Jag tycker rent spontant INTE att sverige ska pytsa in miljarder i SAAB. Bättre de pengarna går till våra andra gemensamma utgifter. Har man sålt ett företag, får man ta med i beräkningen, att de nya ägarna kan göra vad de vill. Är man inte beredd på det, ska man inte sälja!

Sen att  det ev blir många arbetslösa, tror jag ändå blir "billigare" än att pytsa in miljarderna, och kanske det ändå går åt pipsvängen?

Nu är jag inte på något vis alls insatt i det här, det är bara rent spontana ogenomtänkta reaktioner. Vid en fördjupning och faktainsupning, kanske jag ändrar mig, men det är knappast troligt. Alltså att jag fördjupar och faktainsuper! Har nog med vardagen!

Tycker dessutom att Foppa ska sluta spela hocky, han är ju bara skadad hela tiden! Han har nog tillräckligt med pengar för att leva gott resten av livet. Han kan väl ge av sina erfarenheter och kunskap på annat vis än genom att "spela" själv, dvs ingå i speltruppen utan att delta.

Börjar bli bekymrad över mitt minne... Allvarligt.
Jag kommer inte ihåg mycket alls om det jag är med om. Jag märker det när jag ska återberätta ett halvår senare, ett år senare. Ännu senare. Har tappat det mesta, har bara kvar små fragment. Jag TROR att jag minns, men när jag ska återberätta, så klarar jag det inte. Inte roligt, riktigt läskigt...

Detta gäller även upplevelser där det inte varit alkhol inblandat! Dricker oftast inte mycket alls, tycker inte om att vara oredig, full och otrevlig.

Tiden ute, måste göra mig i ordning för dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0