Liten lunchrapport

Fika blev det! En som fyller år. HAN hade bakat chokladkaka, till det serverades glass och hallon. Mmmm, så gott! Tyvärr tog det slut alldeles för fort...

Hemma hittade jag en förpackning kakor, som jag glömt att jag köpt, och som någon annan hittat före mig och ätit upp nästan alla!

Ute är det grått, lite småblåsigt, runt nollan och lite snöfall.

Känner mig så otroligt sömnig.
Undrar om det beror på att jag är uppe för länge, eller måste kliva upp för tidigt?
Jag vill gärna hävda det sistnämnda!

En tanke slog mig. Innan jag jag blivit bloggberoende, så kom jag hem på lunchen, värmde maten och gick ut med Teo, kom in, åt, diskade undan och åkte tillbaka, utan stress, kom alltid i tid.

Nu, skyndar jag mig hem, in med maten i micron, tryck i gång datorn, ut med hunden, hämta maten i micron och bänkar mig framför datorn för att läsa andras bloggar, ev kommentera, och att försöka hinna skriva några rader. Kommer iväg lite sent och störtar in genom dörren på jobbet lite sent. Jättestressad!

Nu är jag medveten om denna nedbrytande vana.
Nästa steg blir att försöka göra något åt den! Det blir svårare! Diska i stället för att blogga???? Tokigt, eller hur!
Men, å andra sidan, jag skriver ju aldrig något vettigt, så det är väl bara att lägga av?!

Kommentarer
Postat av: Christina

Ja man blir beroende. Har tagit som vana att koppla upp mej på morronen för att läsa någon dagstidning eftersom jag inte längre har någon morgontidning. Nu för tiden hamnar jag på alla favoritbloggar och kommer nästan aldrig iväg till jobbet. Vem fyller år, inte du i varje fall.

2009-02-26 @ 14:04:27
Postat av: amabile

En på jobbet fyller år!

2009-02-26 @ 17:02:12
URL: http://amabiles.blogg.se/
Postat av: Anonym

Satt sent och chatta med Micke på face igår...visst blir man beroende! Även om jag in skriver bloggar,så har jag fullt upp med att uppdatera mig på andras bloggar, haha..!

Vi får höras mer om kvällen och lördagens ev aktiviteter!

2009-02-27 @ 11:17:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0