Lycko-rus

Ikväll har jag fått mig ett lyckorus! Har lite kvar än... när det lagt sig, är det dags att sova en stund...

Direkt jag kom hem från jobbet, skyndade jag mig att byta om och gå ut med jycken. Det är ju ljust på kvällen en stund nu, bäst att passa på! Tog rundan över "Rö'bron", 5km ganska precis har jag mätt upp på jogg.se. Av dessa 5 km sprang jag, nåja, joggade då, 3 km. Premiärturen för den här säsongen! Sååå nöjd! Såååå lycklig!

Har jag ansträngt mig mer, har jag säkert fixat att jogga längre, men varför ta ut sig för mycket i början? Har lärt mig att alltid avsluta med ett leende och med känslan att "jag längtar redan till nästa träningspass!"

När man tränat ett tag, och orkar mer, kan man ta i på ett annat sätt, både pressa tid och/eller fler km, men så här i början ska man ta det lugnt för att inte avskräcka sig... Bara njuta.

Nu längtar jag till nästa pass! :-)

Var hemma kvart över sex, och då var det ännu inte mörkt, skymt, men absolut inte mörkt! Så härligt!

Snart helg! Barnfri helg!
Hoppas mina fula utslag har läkt då, så jag kan gå på Hela huset.
Ev också Röda Bonden på fredagen. Beror på hur jag ser ut...
Fan, jag har fått blodad tand på att gå ut, det är ju så kul att dansa!
Och springa!

Nu är jag sömnig, så lika bra att stänga ner och kvällspinka hunden och krypa ner...

Bilden; här är det skönt att springa på sommaren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0