Morgonens nyhetsflöde

Halv sju, -7,2 grader, gråväder. Det är på god väg att ljusna! Istället för de sedvanliga knäckemackorna med viltost (mjukost), så blev det mjölk med müsli. Min stora kopp med te byter jag inte bort!

Fick just höra på tv-nyheterna att övervikt är lika farligt för hälsan som rökning, alltså inte bara fetma, utan även övervikt. Lika farligt för hälsan som att röka x antal cigaretter om dagen. Tyvärr missade jag siffrorna... Det var nog de som var de viktiga!

Nu får vi veta att den odlade fisken (lax) utfodras med vild fisk, vilket är en större miljöfara än om vi skulle äta enbart vild lax. Detta var visst något som industrin slog dövörat till. Uppdrag ganskning kommit fram till det, tydligen. Skulle visst gå i repris också, för den som ville veta mer. Missade när...

Är visst inte riktigt vaken, hör bara hälften! Det jag vill?

Hur som helst, så tycker jag det är jätteroligt att Viktoria och Daniel äntligen ser ut att få varandra! Vi prinsessor har det inte lätt - antingen får vi inte prinsen vi vill ha, för han är av fel börd, eller så hittar vi ingen prins! Men som Vickan antagligen säger nu - den som väntar på något gott...!

Nu blir det till att sätta fart! Frukosten slut, klockan nästan sju.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0