Premiärturen!



Då har man gjort lite framsteg här i livet igen, då!

1) Jag har tagit mig för...
Jag tog mig i kragen och åkte till sportaffären, massor med folk, men så småning om blev det min tur, och jag fick hjälp att hitta skidor, stavar, pjäxor och bindningar. Tog nästan två timmar innan jag var hemma igen!

2) Jag har åkt!
Kom hem och bytte om direkt, tog med hunden, skidorna på axeln ett par  tre hundra meter, så på med dem och iväg det bar!

Medan jag åkte filosoferade jag. Kom fram till att det är 13-14 år sedan (!) jag sist åkte skidor... Det var lite vingligt, kan jag meddela. Inte gick det fort heller. Men framåt, och det var ju det viktiga. Som synes på bildcollaget, har vi ett UNDERBART väder idag! Så härligt att vara ute. Ett par tre minus, ingen vind att tala om, SOLSKEN. Helt enkelt en vinterdag när den är som allra bäst!

I morgon ska vi ut på en längre tur. Nu åkte vi Bäckrundan. Det är ju uppkört skidspår. I morgon blir det skoterspår. Ev samma tur som jag gjorde för ett par veckor sen. Beror ju lite på väder och dagsform. Och om jag törs ge mig iväg så pass långt med min skidovana kropp!

Japp, det var en liten snabbrapport. Nu har jag en gigantisk disk att ta hand om, och få in lite mat i ugnen som kan gotta till sig medan jag diskar. En laxbit som ska prepareras med sån där Creme Bonjour med gräslök och omtyllas med en skiva bacon. Lite potatis till det tror jag blir bra.

Ha det gott, på återskrivande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0