Söndagskvälls-surr

Måndag i morgon. Snart läggdags. Sitter här i soffan med lappen i knäet, och en stooooor balja kvällsörtte, halvdrucken. Pyjamasen på. Trött som attan. Skrivsjuk, men har inget att skriva om. Händer ju så lite på söndagar generellt, söndagar "dagen efter" brukar vara extra händelselösa och sega...

Har ringt ett par samtal för att leta rätt på min kvarlämnade vindunk, som jag gärna vill ha tillbaka. Det visade sig att jag gått över med den till grannen till den vi var hos, för det skulle "vara enklare att hämta den där" fick jag tydligen för mig, då. För jag kunde ju inte ta den med till Folkan, i allafall! Nu har jag koll var den är, och kan åka och hämta den vid lämpligt tillfälle. Inte idag eller ikväll, i allafall!

Åkte och hämtade barnen hos pappan mot kvällningen. De har åkt skridskor och skidor hela helgen. Dottern har även testat att åka skidor efter Ronja, pappans jämthundstik. Det hade gått fort... Tro det! Grabben hade varit flera timmar på isbanan på lördagen! Påstod att han inte fått ont i fötterna. Jag tror han ljuger!

Jag brukar ta vägen över Voxna och Gammel-Homna när jag åker hem med barnen. Bättre väg, mindre trafik, i stort sett själv.

Stannade på Konsum och handlade lite frukost och frukt. Köpte även en förpackning med sån där pasta med fyllning i. Färsk. Fyllning av skinka och ost. Tortellini, heter det så, tro? En förpackning två portioner. Tänkte testa, lagom för oss tre. Till mig även en burk med gröna bönor. Dottern åt, inte entusiastikt, men utan att gnälla, sonen smakade inte ens. Jag tyckte det var gott, och tog resten i matlåda till i morgon.

Nu är det kallt som satan igen! Minus 18 grader när jag nattade Teo.

På onsdag morgon bär det av till Stockholm och Möbelmässan! Längtar och gruvar mig, på samma gång.

Tack och go'natt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0