Sportlovsfika

Vi har varit på Café Centrum idag och fikat. Semeldagen till ära så blev det så klart semlor. Åtminstone till mig och dottern, sonen gillar inte mandelmassa, så han tog en choklad-någonting. Såg ut som en tårtbit, eller bakelsebit. Festis och kaffe.




Jag, dottern och sonen, samt personal som ville vara med!

Sedan vi fikat och kikat lite på second-hand-grejorna, och klarat av lite shopping i Hälsokostaffären, så tog vi oss hem. Mamman är tråkig och går, medan barnen är lite mer fartfyllda! Hej vad det går i backen!


Tur att det var rätt unge som kom fram först, annars har det blivit ved av sparken!

Nu har vi varit hemma en stund, och dottern har åkt till pappan. Sonen får vara kvar med mig några dagar till, och gå på fritids onsd-fred, då han också ska till pappan.

Dottern klarar sig själv, därför får hon åka till pappan, det spelar ju ingen roll om hon är här eller där, hon blir ju ensam om dagen i vilket fall, och pappan jobbar tidigt skift, så han slutar redan vid 14-tiden. Alltså lite kortare ensamtid än hos mig. Helgen ska de tillbringa hos pappan, och jag får vara barnfri ett par dygn!

Förhoppningsvis har jag läkt ihop i ansiktet då, så jag kan ut på roligheter! Det ser mycket bättre ut nu än för några dagar sen, så jag är vid gott mod.

Nu är kl 15:45, och jag ska väl ut med doggen och mig en vända. Tar nog och snörar på mig löparskorna, så får vi se om det blir några löpsteg, eller bara raskare promenad *ler*, måste ju börja sätta lite fart på fötter och fläsk nu, om man ska hinna komma i form och ha tillräckligt med flås till Tjejmilen i aug!

Kanske redan 1 juni, då det är Blodomlopp i Hudiksvall (5 eller 10km), eller mitten av maj då det är Vårruset i Gävle (5km)... Är inte anmäld till varken det ena eller det andra, men vi snackade om det, se gårdagens blogg!

Det börjar kännas lite sug efter att börja jogga gång lite smått, men det är lite tidigt än. Vädret är för opålitligt, om man säger... Det blir engångsgrejer när lusten och vädret sammanfaller!

Nähej, dags att sätta lite fart då, på fläsket!

Kommentarer
Postat av: kats

Härligt med fika... jag ska åka till min dotter ohc fika alldeles strax,... må så gott

2009-02-24 @ 17:07:37
URL: http://kats.blogg.se/
Postat av: amsa

Hoppas fikat smakade! Må så gott själv!!



Nu är det slut på mitt sportlov, jobb i morgon.

Skönt med två dagars extra ledigt, och så kortvecka på det! Få lite dagsljus!

2009-02-24 @ 23:16:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0