Sportlovsledig

Ledig idag. Sportlov med ungarna. Men det lär inte bli så mycket sport! Inte så mycket aktiviteter överhuvudtaget utanför hemmet. Vill läka ihop mer först...

Var i skafferiet och rotade nyss.
Hittade lite ingredienser till matbröd. Är ovan att baka matbröd, ja, baka överhuvudtaget. Har tänkt många gånger, att matbröd är bra att baka, för då kan jag spara lite pengar, det är trots allt ganska kostsamt, och det går lite bröd här.

Så, idag ska jag börja! Snart... Har ställt fram för att få lite rumsvarma ingredienser. Har läst att man ska ha rumsvarma ingredienser.

Kanske, men bara kanske, att vi stegar upp till Café Centrum sen, och fikar. Skulle behöva till skolan och hämta sonens skidor, så han kan åka på dem. Har ju fina skidspår i Bäck, men med skidorna på skolan, gör han inte mycket med det! Dottern har sina hemma. Men - för detta krävs att jag visar upp mig, och det känner på ska jag säga, så vi får se hur tuff jag är. Även om jag börjat läka ihop, så är det långt kvar innan jag är normal igen...

I morgon blir det kanske en tur till mormor. Har inte kolla än om det passar. De har ju så mycket för sig, så det är inte bara att åka dit på vinst eller förlust. Lite för långt ifall de inte är hemma... eller inte har tid just som vi dyker upp. Måste ringa och kolla först.

Det blev så tyst. Kikar i spegeln och ser att båda ungarna sitter i dotterns säng och gör garnbollar! Full koncentration. *ler* Härligt att se! Härligt att det är så tyst, härligt att de är sams, det har gått flera minuter!

Nähä, om jag skulle ta och stänga ner, åtminstone logga ur, klä mig, bädda, och skrida till verket? Ladda med lite kaffe, så det är klart när degen ska till att jäsa.

Nu tog det slut, nu började de bråka! Dax att skrida till verket, då!
På återskrivande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0