Lat dag och lyckorus!

Idag har det varit en riktigt lat dag!

Har inte gjort många knop, inte. Bakade det där matbrödet. Det blev sådär. Jäste dåligt, tyckte jag, så jag var rädd att det skulle bli hårt och kompakt, men det går att äta, så det går nog åt. Nästa gång ska jag ha riktig jäst, hade torrjäst nu, för det var vad jag hade hemma. Riktig jäst är nog att föredra!

Gått en daglig runda med Teo. Även sonen följde med. Han gjorde vad han kunde för att försöka få snön att rasa ner från alla grenarna jag passerade under...

Teo fick även leta upp borttappad unge. Det gick bra, som vanligt. Han fick leta helt själv, för jag tyckte det var för mycket snö att plumsa i... Överhuvudtaget fick Teo sig en ordentlig runda, för sonen underhöll honom hela vägen med pinnar att leta, snöbollar att fånga, lura honom att gräva efter osynliga och obefintliga fynd... De såg ut som två snögubbar bägge två när vi kom hem. Teo fick gå in via duschen... Sonens kläder har ockuperat element lite varstans.

Sonen klättrade även upp en bit (fick inte klättra så högt för mig, ifall han skulle landa illa på isen och bryta sig) i badträdet och hoppade ner. Han skulle dit och bada till sommaren, sa han. Vi får väl ta oss dit och undersöka botten och hur stark ström det är där, när det blir dags. Man vill ju inte att han ska skada sig eller följa med strömmen! Mamma anser att det KAN vara farligt... Måste undersökas först. SEN bada!


2009-01-25 är denna tagen, inte lika mycket nysnö idag...

På vägen hem insåg jag att det är ganska precis fyra månader till midsommar! Om fyra månader är det sommar! Grönt! Det kanske går att bada?! Bara ett par veckor kvar till semestern!

Insåg också att det är bara två månader sen det var julafton (i morgon) och tio månader till nästa julafton...
Dit vill jag inte se än, vill ha sommar och semester först! Vi stannar tiden då, när det är fint väder. Med en riktig vinter, som är vinter, som den var när man var liten och som man minns den, kan det då inte vara dags för en sommar som är sommar? Inte bara en två veckor, utan sommar i två månader! Tre månader! SOMMAR!!!!

När vi kom hem, och hunden blivit duschad, var det till att gå till affären och handla. Lax, bacon, mjölk o fil, blodpudding, hamburgare och bröd mm. Blodpudding till sonen, hamburgare till mig och dottern...

Hon var på stallet hela eftermiddagen och kvällen. Kom hem och var rusig av lycka, som varje gång hon kommer därifrån. Minns så väl hur det var när jag själv var i hennes ålder och kom hem från stallet. Man är rusig av lycka! Så är det bara! Rusig av lycka!

Nu för tiden blir man rusig av lycka när man lyckats springa en mil i Kygeln... eller varit på Huset gungar och dansat mycket, både disco och styrdans, eller varit på konsert och diggat. Oj, det ska tydligen vara jobbigt för att bli rusig av lycka... Eller som när vi var i Vemdalen och red islandhästar några timmar en eftermiddag. Eller när jag och dottern varit på Globen dec 2007 och sett Globen Horse Show. Då var man rusig flera dagar efteråt!

 
Briar och Jan Brink

Nu håller jag på att lova bort mig på både det ena och det andra med en kompis från förr. Skitkul! Riktigt jäkla skitkul! Har chattat mycket med henne senaste dagarna, full fart på den bruden! Hon kanske kan få full fart på den här bruden? Lägen för fler lyckorus!

Kommentarer
Postat av: Catilona

Torrjäst kräver lite mer värme än färsk jäst. Liksom man får hålla ett öga på bäst före datum. Allt enligt min mor.

2009-02-24 @ 08:55:08
URL: http://skogsmuller.blogg.se/
Postat av: amabile

Ja, jag vet, men vad hjälpte det?!



Kan ju bero på att jästpåsen var öppnad, då jag använt hälfte förut en gång... för ganska längesen!

Är ju för snål för att slänga - och det straffar sig!

2009-02-24 @ 16:04:31
URL: http://amabiles.blogg.se/
Postat av: Anna.

Haha så lagom pigg o alert, fastnade i soffan med bärbara efter jobbet hihi...Kanske inte vore så dumt med en hund så man kom i väg på lite oftare promenader....Hoppas du får riktigt kul i helgen !

2009-02-24 @ 16:55:43
Postat av: amabile

Anna; Detsamma!

2009-02-24 @ 23:17:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0