Torsdag-morgon

Kl 06 var det  -11 grader. Torrare i luften igen, skönt. Gillar inte det där råa som var några dagar, blir så himla kallt! Ett par tre cm nysnö.

Två dagar kvar att jobba - sen är det sportlov! Har tagit ledigt månd-tisd till veckan, så det blir 4 dagar ledigt. Har lite funderingar på vad vi ska hitta på, men tänker inte planera in något, vädret får vara med och avgöra.

Bowla är kul, skidor är kul, fast kan bli kostsamt...
Jag har ju inga skidor, så jag får hyra ett par, eller köpa, för jag vill ju ha, men kostar lite mycket. De hade erbjudande på skidpaket nu på Knåda Sport, men det är nog inte den typ av skidor jag är ute efter, det är nog mer löpaskidor. Jag vill ha turskidor, eller vad det kan tänkas heta. Lite bredare rejäla lagg. För skoterspår, t ex. Skidåkare brukar inte tycka om att hundar springer sönder deras spår...

Har sovit lite dåligt, trots all lavendeldoft! Har väl för mycket som snurrar runt i skallen...

Har dessutom finnar/sår/hudförändringar i ansiktet, som jag inte vet vad det är. Började som något som jag trodde var vanliga finnar, för två veckor sen, i samband med möbelmässan, vet jag hade problem att sminka över dem. Nu har de vuxit och blivit "sår", eller om man ska kalla det "hudförändringar", en vid tinningen/ögat, en ett par cm högre upp, under luggen, en på sidan av käken, allt detta på höger sida. Även en fläck på vänster sida på käken. Det är inte små fläckar vi pratar om, röda, vätskande, irriterade. Behandlar själv med tea-treeolja, tycker mig skönja en liiiiiten förbättring, eller om det bara är som jag hoppas... Tycker inte jag ska behöva belasta sjukvården med dem, för vad ska de göra?

Har under de senaste 10 åren haft problem med finnar. Eller vad det är. Det brukar ju de flesta ha i tonåren. Fast det kanske inte är finnar, de bara liknar sådana. Har funderat om det är en fysisk reaktion på att jag inte mår så himla bra. Har på sista tiden fått mindre problem med detta, fram till nu, då det kommit rejält i stället... Jaja, vad vet jag, bara TROR en massa!

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Catilona

Prova med aloevera istället. http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article14491.ab

2009-02-19 @ 09:56:30
URL: http://skogsmuller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0