Söndagspromenad

Tog en promenad med doggen idag.
Ovanligt, va?! I Bäck! Också ovanligt!?
Märks att man varit sjuk, jobbigt!



Hände inget speciellt, idag heller, mer än att på slutet mötte vi andra hundar. Ett yngre par som var ute med sina jyckar, en långhårig superfin schäfer (tror jag det var?) och en rottis.

Teo och schäfern var lösa och ingen behagade lyda jättemycket... Gick bra ändå, och Teo kom till slut. Schäfern kom efter, jag höll Teo mot mina ben och motade bort schäfern, som till slut insåg att det var bäst att gå till matte. Kopplade upp. Stod kvar så att de fick passera. Rottisen muckade lite. Teo ville gärna svara mot, men jag hade så kort koppel på honom, att han mest kraxade... Rottisen fick tukt av husse.

Har svt24 på, bandy, Sandviken-Edsbyn. Fast kommer nog inte att se så mycket, för jag ska ta en snabbdusch, gå och handla frukost till i morgon, åka och hämta först vinaren som blev kvar hos kompisen igår, sen till bruket och hämta barnen... Ah, det är nog bäst att skrida till verket, om jag ska hinna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0