I-landsproblem



Jag är lite knasig med min kamera!

Vid nyår fick jag för mig att jag ska ta en bild varje vecka, samma veckodag. Det blev då torsdag eftersom årets första dag var en torsdag, och när jag är hem på lunch, alltså någongång mellan 12-13. Öppnar balkongdörren och fotar "utsikten". Så nu har jag två veckobilder. Innan året är slut har jag således 52...

Kan inte påstå att det var någon större skillnad mellan de två första. Mer än temperaturen, men det syns ju inte i bilden! Ovan dagens veckobild.

Jag ska även väga mig varje torsdag morgon, för att hålla koll så att det inte bär iväg uppåt, igen. Har ju faktiskt gått ner ett par kilo under julledigheten! Sömn, motion i dagsljus och avstressat liv gör susen! Innan januari går över i februari har jag antagligen gått upp de där två kilonen igen. Plus lite till... Pga trötthet, mörker, stress och påtvingad felaktig dygnsrytm som inte passar mig, som gör att man snaskar i sig div sött för att klara av ännu en timme, så lite mera slisk för att klara nästa timme...

Vad gör jag uppe nu??? Borde sova, ju...

Nån som har något bra tips hur man motstår choklad, kakor, godis och annat slisk i tid och otid??? Hur överlever man en abstinensperiod?? Hur länge varar den??

Semestern är en period då jag också brukar gå ner i vikt. Samma sak då. Sömn, avstressad, motion i dagsljus. Man följer sin egen dygnsrytm. Det gör att man inte behöver allt det där söta slisket, blir inte sugen på det söta slisket, vilket i sin tur gör att man går ner i vikt, utan att anstränga sig.

När jobbet börjar igen, går jag åter upp i vikt, med en takt av ca 1 kilo i veckan... Man får lite panik ett tag där, men så stannar det upp efter sådär en 5-7 kilo... Och stannar av, man blir glad att det inte blev mer, ledsen att det ändå blev så mycket... Trivs mycket bättre i slutet av semestern, då är jag mycket närmare min trivselvikt! Semestern är för kort för att hinna ner i trivselvikten...

Ilandsproblem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0