Lördag-kväll

Tittar på Wallander, eller ja, kastar ett getöga. Läser lite bloggar och kommentarer också...

Kan meddela att dagens kvällsmat INTE blev knäcke med whisky! Kan ju avslöja att det inte var en hit! Om nu någon trodde något annat... Hade redan tömt upp whisky-skvimpen, när jag kom på att jag var hungrig. Då jag inte kände för att laga mat, inte hade något att värma, bredde jag mig ett par knäcke-mackor. Och whiskyn var uppslagen...

Det blev i stället ugnsbakad potatis med palsternacka, purjo och rotselleri (tror jag det heter...?) och kyckling som gottat sig med paprika i en gryta. Avnjöts med vatten.

Såg en trailer nu på tv'n om en film som har premiär 23 januari, på bio, Mammut. Den kan vara något att se, tror jag. Vi får väl se OM och NÄR den kommer till Edsbyn, om det passar sig med ett biobesök. Annaras kan man ju vänta så kommer den på dvd eller tv nå'tag...

I morgon förmiddag kommer föräldrarna. De ska hjälpa mig att få upp hyllorna i vardagsrummet. Kommer att bli bra. Lånade ett vattenpass igår, från jobbets mekaniska verkstad.

Var lovad att låna ett laserpass av en jobbarkompis. När han skulle ta med det, och letade och letade utan att hitta det, frågade han till slut frun om hon visste var det hamnat. "Det har jag lånat ut till brorsan!" Och den brorsan bor visst i Örebro... så det blev till att skicka ut ett mejl till alla och fråga om någon har, eller känner någon som har, ett laserpass alt. långt vattenpass.

På en kvart var det fixat! Det var tur det, för allt annat var klart, arbetskraft, plugg och skruv, och en kraftigare borr, skulle ju varit tråkigt om jag skulle behöva ställa in i sista kvarten!

Så, det börjar väl bli dax att krypa ner, i den renbäddade sängen! Kommer nog att sova gott, har varit en händelserik och bra dag! ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0