Morgonens funderingar...

I måndags var det typ +6 grader när jag gick med hunden, idag minus -21, ungefär kring 06-tiden. På tredje våningen sitter ju då min mätare, så jag får väl plussa på ytterligare 2-3 grader, och då hamnar vi på 23-24 minus, kändes som -25! Hur som helst så var det kallt så det räckte!

Ingen större idé att snygga till sig i håret, i allafall. Måste ju änså trycka på skinnlurvan... Även täckbyxor och skoterjackan. Kappan är inte varm nog för dessa temperaturer...

Undrar om man ska cykla eller gå? Tar så "lång tid" att gå, säkert 10 min, medan cykel tar max 4, men å andra sidan var det tillräckligt kallt åt ansiktet att GÅ (med hunden)... Hur kallt blir det inte då att cykla?! Blir så stressigt på lunchen om jag går...

ÄNTLIGEN FREDAG är det i allafall! Yippiiiiiieeee!!!!!

Har lite injobbat, så om inget extremt händer, kan jag sluta en timme tidigare, det ska jag satsa på!

Barnafadern hämtar kottarna redan vid 13-14-tiden idag, så det är lugnt och skönt när man kliver in genom dörren, inget stim, inget bråk... Bara jag och Teo. Och gårdagens disk... den orkade jag inte stöka undan då. Sån slöhet får man igen!
Om jag spar den ytterligare - kommer det då någon förbi och tar hand om den? Flört


Nähäj Gott Folk, dags att börja göra sig klar, kottarna böjar bli klara i badrummet, så snart är det min tur. Högljudda och osams, men inte så mycket att jag brytt mig om att gå emellan. Inga handgripligheter, "bara" munhugg och skrik. I och för sig tillräckligt för att mina stresshormoner ska flyga i taket vid den här tiden på dygnet, men jag biter ihop! Skriver och biter ihop...

Ha en underbar resten av dagen!!!





Kommentarer
Postat av: Catilona

Hallå! Va kul att du har en blogg här med, så blir de lättare o följa, utan kontaktsajten. L Självklart minns jag dej, än har inte min mors demens gått i arv...

2009-01-16 @ 15:13:56
URL: http://skogsmuller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0