Nytt och gamalt

Har fixat lite i vardagsrummet, varit till IKEA och gjort slut på de under en längre tid sparade pengarna på IKEA-kontot. Gjort omvänt, spara först och handla sen, istället för handla först och betala sen, det blir så mycket dyrare.
Tycker det blev bra, men när jag ser på bilderna ser jag att jag hade lite bråttom att fota! Och att jag borde göra något åt kablarna! En före- och en efterbild.

Det var före-bilden!


Och efter... med massa kablar. En fruktskål hamnade i det tomma facket...

Det var lite pyssel att få in de långa paken à 24 kg vardera i min Ford Focus, med gasarmar som inte håller upp bakluckan... Borde fixa dem! Det gick, men det var fan inte lätt! Det var på det berömda hittefåret, om man säger!

Det är mer kvar som ska fixas, men det blir lite varteftersom. Tavlor, vägghylla för böcker. Piffning. Lullull. Lite kul att hålla på också, mycket enerverande dock, när man märker att man inte räcker till alla gånger, när man är för svag och måste ringa efter bärhjälp, t ex.

Eller som att jag skulle vilja flytta in gamla datorn i dotterns rum, till hennes glädje förståss, men hur få plats? Framförallt, måste jag tömma allt helt och skruva isär ALLTIHOP, för att sen när det är i rätt rum, skruva ihop allt igen... eller går det att baxa på något vänster??? Det får plats om man offrar dörren från hennes rum till vardagsrummet, och ställer hennes bokhylla för den och datorskåpet i andra hörnet. Men, är jag beredd att ta det mörker som blir när dörren alltid är stängd??? Tycker ju om det som det är nu, när det är ljust och luftigt! Nä, får fundera några rundor till innan något sätts i verket på den fronten. Grundligt fundera!

Kan jag använda det jag inte längre tänker använda själv till barnens rum? Sälja? Jag som knappt varit ut på blocket, måste jag börja med det nu också? Det sägs ju att det är så bra, somliga handlar i stort sett allt på blocket, har jag hört. Ska jag sälja något, eller köpa för den delen där, så blir jag säkert grundlurad! Jag som tror gott och ärligt om alla. Och så har man hört historier om folk som blivit lurade, och det blir säkert jag också!

Idag hade jag batterier i kameran som fungerade i alla fall!  Men tänk vad det ska vara svårt att få med sig hem i kameran, det ögat ser! En kamera som inte tål kyla har jag nog också, gud vad den är seg! Först att starta, tar en evighet, sen ska den ställa in sig själv innan man kan göra sina egna inställningar, så tar det tid gånger två, sen kan man knäppa, om motivet är kvar, vill säga... träd och lador och sånt går bra, de står ju liksom där de står och kommer inte så långt, men barn och hundar och fåglar, det är bara att glömma, OM det nu inte råkar falla sig så att kameran redan är redo, för att man har tagit några bilder och inte hunnit stänga av den... Att den liksom av slumpen är redo just som motivet ställer upp sig!

Systemkamera finns på önskelistan, men det blir ett annat århundrade, och man måste kunna med den... Men med en sådan borde man kunna komma tillräckligt nära för att se kristallerna på frosten och snön, alla de små fina detaljerna i en blomma, eller få en underbar utsiktsbild från ett berg! Eller hitta på en fågel högt upp! Eller nåt... Det där extra som den jag har inte klarar, och som jag naturligtvis då vill knäppa! Knäppisen här... Bild från idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0