Ordningen återställd

Yes, vi har fått snö igen! Åter har det blivit vinter. Gillar ju vinter och snö,
så nu njuter jag igen. Tänk vad lite sömn och SNÖ kan göra med humöret!
Känner mig i hyfsat skick igen nu, mot de senaste två veckorna. Och jag
som var så pigg och glad efter julledigheten. Efter två och en halv vecka är
ALL den energin borta... Men idag har jag fått en liten kick igen! Och dagsljus.



Det har kommit lite snö i natt och på morgonen. Ca 3 dm skulle jag tro.
Allt som ligger på bilen har kommit sen halv tio i går kväll. Jag sopade
nämligen den helt ren från snö när jag kom tillbaka efter att ha hämtat
Krösamora på kalaset.

Efter att ha ställt motorvärmaren på 16, för jag hade en plan att åka och
köpa en säck hundmat, men går på ICA och köper en liten påse istället
att ha till dess att de har hunnit ploga vägarna (dtar ju sin tid, och de började
nyss, tror jag!), så gick jag i vanlig ordning till bäck, och gick på vardera sidan
ån. Så skönt att ha naturen så nära inpå, att man kan gå dit och slipper skotta
fram bilen!

Kan ju säga att vi fick rejält med motion idag, både jag och vovvi!



Ospårat. Fick göra mina egna spår. Men å andra sidan var det lika oplogat
på trottoarerna, så det var lik samma om jag gick vargrundan eller i
samhället. Hellre vargrundan då, så vovvi kunde springa lös!



Det är ju så kul med snö! Och man måste ju borra ner skallen en bit, för att
komma åt att lukta på allt spännande som finns UNDER snön!



Är det det här man menar med självdrag? Lite käckt på sné!



Nån som har lust att svinga sig i ån?? Man landar mjukt, i allafall...

Kommentarer
Postat av: Eva

Lite nyhetsfaktia från Island: Här har vi finanskris och folk har demonstrerat för att få bort regeringen och riksbanksstyrelsen. I dag lyckades det till en del och regeringen avgick. Men riksbanksstyrelsen sitter kvar så demonstrationerna fortsätter.

2009-01-26 @ 21:54:27
URL: http://isbubblan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0