ONSDAG kväll

Så sitter man då här igen... istället för att gå och lägga sig! Vad är roligast???
Inget svårt val... men får sota i morgon...

Två dagar kvar, SEN får jag äntligen sova en stund på morgonen - ända tills jag vaknar av mig själv, ingen hemsk signal som skriker ut att "DAX ATT GÅ UPP!!!!!" fast det är mitt i natten!

Den energikick jag fick under julledigheten är så gott som förbrukad. Det tog sex arbetsdagar... Hur många dagar är det kvar till semestern?

Det har blivit lite kallare, minusgrader i allafall, och det kom SNÖ. En hel cm tror jag! Det blev i allafall lite ljust och vitt!

VoxnadalsNytt kom idag, som alla onsdagar. Annonsbladet som delas ut gratis i kommunen. Annons från IP. Ingen träning på lördagar! Vi som skulle gå på just den träningen som fanns i höstas. Borta!? Tryckfel, kan man hoppas på det? Knappast. Det var väl för få som tränade då i höstas, så de beslutade att det inte var lönt att köra...

Undrar om man kan vara så strong så man går dit ändå, och kör styrka och löpband? Vi har ju tänkt att göra det, träna alltså, så det är väl bara att bita i på egen hand, då! Eller? Lite bloggmelodikryss först och så träning efter det? Låter som en bra lördagsförmiddag!

På söndag ska mor med sambo komma och hjälpa till och sätta upp mina hyllor. Äntligen! Äntligen ska jag få upp dem. Har tagit nästan ett år. Först hade jag inga hyllor, sen köpte jag dem mellan jul och nyår, på söndag ska de upp! Äntligen kan jag plocka upp mina böcker som ligger i kartonger i förrådet här och på vinden hos barnafadern. Samt lite annat som jag vill ha nära, men inte framme...

Ska packa upp en hylla för att se vad som behöver köpas i fråga om plugg och skruv, hur många och storlek. Det skulle jag ju göra i kväll, kom jag ihåg nu! De skulle ju på byn i morgon, och tar då ut Teo på en lunchpromenad, så då slipper jag åka hem! Då skulle de kolla på hyllan och vad som behövs, och inhandla. Det är ju inget öppet på söndag... Så ska jag försöka komma ihåg att fråga M på jobbet om att låna laserpasset. Det får jag, för det frågade jag förut, men meddela att han ska ta det med på fredag!

Man kan säga att det rör på sig! Med både det ena och det andra...

Fick utbrott på Slabbjack i kväll... Han spelade PS2, hockeyspel, och lever sig in spelet så hälften vore nog. Blir ARG, eftersom han förlorar mest hela tiden. ARG och ger sig på grejerna. Rycker, sliter, kastar, vevar... Stor risk att det går sönder.

Efter att ett antal gånger uppmanat honom att lugna sig, eller gå därifrån, utan något som helst resultat, så fick jag nog och skickade honom i sängen. Halv åtta! Innan hockyspelet så hade han bråkat med syrran, retat, slagit, sparkat, så jag var uppvärmd så det räckte... Fick liksom nog. Tror han somnade ganska snart, för det blev mörkt och tyst nästan på en gång, så han var väl trött, fast det inte ska erkännas...

Dessutom, nästan dagligen, får jag flytta min säng tillrätta. Någon slänger sig i den, så den flyttar sig. Det gör väl inget i sig, om det inte vore för att aluminiumbenen håller på att vika sig. Därför får de inte hoppa/slänga sig i/bråka i min säng. Det har jag tjatat om sen vi flyttade hit för snart 11 månader sen!

Ikväll var den inte bara flyttad, igen, den var dessutom sne. En titt på benen, och mycket riktigt, det ena var vääääldigt krokigt. Visade Krösamaja. Oj! sa hon. Jag frågade om hon förstod varför jag alltid säger åt dem att låta bli min säng. Att det inte är för att jag tycker det är roligt att tjata, utan för att det finns en orsak, som jag påtalat varje gång jag sagt åt dem. Då flinade hon bara! Jädra unge!!

Försökte spänna ut det genom att lägga mig på golvet med ena benet mot axeln och ena foten på det andra och trycka till rejält. Hoppas det håller till lördag, då jag kan åka till Jysk och köpa sådana där medar... Vill ju inte gärna braka i golvet när jag sover!

Nähä, nu tog flödet tvärslut! Bäst att sluta då...
Go'natt och dröm skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0