Liten vernisage

Vill bara visa mina teckningar som jag är SÅ mäkta stolt över!

Ja, det är ju inte jag som ritat, förlåt, tecknat, dem! Sånt kan inte jag, men min kusin Agneta Högberg kan och har gjort dessa!

Hon är även duktig på att köra hund, 4-spann tävlar hon med nu, i sprint. Tyvärr har vi inte så bra kontakt, så jag vet faktiskt inte hur det går för henne denna säsong. Höll på att kolla lite på nätet förut en kväll, men hittade inget som man blev klok av... Bara gammalt, och det var jag inte intresserad av.

"Men varför ringer hon inte???" undrar säkert någon, ja, det undrar jag också! Ringer nästan aldrig någon, släkt eller vänner. Blir inte av. Är ingen telefonpratare. Så enkelt är det, därför är det så praktiskt nu när det finns mejl och blogg, man kan förmedla sig utan att behöva RINGA! Med nästan alla. Kusin Agneta är ingen mejlare eller bloggare! Hon har fullt upp att träna och tävla hund, och jobba däremellan.

Hur som helst har hon tävlat i många år, och är svensk mästare jag vet inte hur många gånger, Nordisk mästare, hon har vunnit världs-cup, hon har tävlat med landslaget i Europa och Kanada... Jag är stolt över denna fantastiska kusin, dessutom vet hon hur man hanterar blyertspennor och färgpenslar!

Vi börjar med min förra hund, pointern Mostodalens Qurr.
Denna tavla ritade hon 1991. Jag gav henne ett fotografi, tagit i trädgården. Utifrån det fotot ritade hon denna tavla! Den gör sig inte full rättvisa i fotograferat tillstånd...



Nästa tavla jag har är på en fågel vid sin holk. Nu är inte jag så bra på att känna igen fåglar, jag hävdar att det är en flugsnappare och dottern hävdar att det är en svala. Vilket betyder att det antagligen är en svala! Den ritade hon 2001, och jag köpte den när hon hade en utställning i pingstkyrkan för många år sen, antagligen kring då!



När vi ändå är igång, ska jag visa en bild på en förtjusande unge också, ca 3 månader gammal... Gissa vem?!



Den har hon dock inte ritat, det är en fotograf någongång slutet -67 början -68 som tagit orginalet!

Det var alles för den här gången!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0