Tråkigt 2

En stund kvar innan jag får gå hem. På RixFM pratar de om och håller "riksdag" ifall det är pinsamt eller ej att köpa preventivmedel... De kom just fram till att det INTE är pinsamt. Det var ju intressant!

Inga order i korgen, alla slagna och OE skickade.

Ah, nu kom det en order, men jag ska ha något att göra i morgon också!!

Vill inte gå och nyttja inarbetad tid sen tidigare, för det har jag tänkt att göra på fredag. Blir ju barnledig då, så då är det skönt att få en till två timmar extra för sig själv. Ev att man hinner ut med Teo innan det blir mörkt? Återstår att se. Nu är det så gott som helmörkt, kvart i fem.

Har passat på att fylla på lite papper vid fax- och skrivarskåpet. Lika bra att jag gör det, för det står vid min plats, och när andra gör det, så knölar de ihop omslagspappret och slänger i min återvinningsbalja, så den blir full på ett kick! Omslagspappren ska vikas innan man slänger dem! Då behöver man inte springa och tömma baljan lika ofta, men det har mina kollegor inte förstått!

Tänker inte bråka på dem om det, försöker se till att själv sköta papperspåfyllningen i stället! Enklast så. Känns lite löjligt om jag skulle be dem om att vika pappret innan de slänger det, då skulle man få en lååååång och oförstående blick som sa ett och annat om mig! Det besparar jag mig. Är tillräckligt omständig ändå, som det är. En del tycker att jag inte är flexibel.

Men det är ju så, att om det står i avtalen att det ska vara si eller så, då ska det vara si eller så, inte da. Har man stopp torsdag kl 12 för att få in det en viss vecka, då är det stopp torsdag kl 12, inte fredag kl 10 för vissa, eller måndag kl 14 för somliga. Eftersom man inte kör det systemet, så är man inte flexibel... Med mera.

Nu är kl 17, så då ska jag stänga ner och gå hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0