Trist fredag

En väldigt händelselös fredag så här långt, och lär bli även fortsättningsvis...

Hemma idag också, fortsätter att hosta och snörvla, nysa så skallen håller på att sprängas! Feber? Ingen aning, har inte kollat... Antagligen, lite i allafall.

Passade på att boka tvättstugan idag, den var ledig 12-17. Hade sex uppsättningar sängkläder och tomt på sådant i skåpet, så det var bara att göra något åt saken.

Guuuuud så jobbigt! Hör här;
Ner för två trappor (långa), över gården, ner för en halvtrappa, köra igång två maskiner, upp för halvtrappan, över gården och upp för de två långa igen. Pust. Helt sluuuuuut och svettig...

Här blev det en fikapaus med barnen och deras pappa som kom för att hämta dem. Blev ett wienerbröd över... en kvällsfika också?? Vet inte om magen pallar!?

Sen ner tillbaka för att hänga, och köra igång en tredje maskin med massa handdukar/badlakan. Upp igen. Ner tillbaka igen för att hänga tredje maskinen. Upp igen.
Ut en liten vända med en nödig hund. Tittade på film medan jag väntar att allt ska bli torrt, Smala Sussie, inte alls bra. Tillbaka ner för att ta ner den rena torra tvätten och städa. Upp igen.
Fy vad det är jobbigt att tvätta när man inte är frisk!

Och jag som ska på dans i morgon kväll...
Hur ska det gå??? Måste hända något revolutionerande här, om det ska bli verklighet!
Och hur snygg är man med en röd svullen snuvig näsa på en skala?? Typ noll!
Hur få fason på frisyren? Håret lär ju vara i samma skick som övriga mig...
Haaa-haaa, känns verkligen upplyftande...

Har nu laddat med en kopp te, eller balja snarare. Igår blev det sju (!) baljor! Varje balja rymmer 5dl... Fast det är min första balja för idag! Lär inte hinna med sex till här efter dagen. Mycket honung i. Gott!

Tesort? Blandning av div. Smakar gott. Bl a "Lust och fägring", grönt te Citrus, vitt te (inte gott, det är därför jag blandar ihop med andra!) och ett rött te som jag inte minns vad det hette. Varför jag blandar ihop dem? Ja, varför inte?!

Har en Hugh Grant-film framme, som jag inte sett. "Om en pojke", kanske läge för den nu? Orkar jag engagera mig i en film?

Nu har det gått några timmar, så nu har jag åter en nödig hund. Suck. Orkar inte, men har inget val... Så det är väl bara att klä på sig och gå ut en liten vända... Motion får han INTE, bara "toa-rundor" några gånger om dagen. Rastlös hund? Något!

Ev på återskrivande senare, om jag orkar och har lust...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0