Gym-övning

Har varit och tränat idag. På GYM! Hur länge sedan är det? Flera år! Jag och kompis B. Hon ringde, hade tröttnat på att bara gå, ville göra något annat, så hon skulle baske mig på IP idag och träna! Jag hakade på. Tur det. Vi har haft en härlig dag. Roligt att göra något som inte är så planerat. Lite spontant. Och att vi gör annat än partar och skruttar på dans!

Kommer med största säkerhet att ha världens värsta träningsvärk i morgon. Kroppen är ju inte van dylika övningar! Även om man bara tog lätta vikter, så är den inte van. Den är van att gå. Möjligen att jogga en stund, men inte att lyfta skrot och pressa i luftmaskiner! Värmde upp i crosstrainer, sen styrka i olika maskiner, sen löpband i 15 min.

Löpband var en ny upplevelse. Ganska tråkigt. Men bättre det än att springa ute i tio minusgrader! Eller på is. Men det var bra tråkigt! Tänk innan man sprungit en mil på ett band! Bättre en mil i skogen på sommaren! Då har man ju även tränat lite löpning ett tag innan. Dåligt med det nu. Bra ändå med en hel kvart! Var ju ett tag sen, det också. Dålig årstid för löpning nu!

Vi bestämde att vi ska försöka komma iväg på lördagar, 30 min spinning + 40 min push. Lättare med gruppträning än att träna på eget beslut, liksom. Lättare när man har en instruktör att följa, som peppar en, som hjälper en att ta ut sitt yttersta.

Fast vi ska inte börja i morgon, läs idag, för nu är kl 00.30. Spar till nästa vecka!

Go'natt, dax att sova... gäsp...


Kommentarer
Postat av: Eva H

Ja men det var du ändå. När jag såg din kommentar gissade jag på dig. Men var ändå inte riktigt säker. Vad roligt att du hörde av dig. Gott nytt år!!

2009-01-04 @ 19:25:48
URL: http://isbubblan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0