Dotras sår

Dotra har ett sår högt uppe på baklåret. Började för ca 2 veckor sen som en liten blåsa, tre fyra mm diam, nu är det stort som halva handflatan! Ytligt. Inte infekterat. Som skinnflått. På hc bara tittar dem, lägger om och så får vi komma tillbaka om några dagar en vecka igen om det inte bättrat sig. Från början vätskade det sig lite, men inte nu så mycket. Det får väl ses som att det "bättrat sig", även om jag tycker att det fortfarande ökar i storlek, men långsammare. Det kanske har vänt ändå, till slut!!

Idag fick vi med oss några stora, då menar jag STORA "plåster", så vi kan lägga om själva. Det är mest för att hålla det skyddat för smuts, egentligen ska det väl vara öppet och luftigt, men det gör ju ont vid minsta beröring! Jag är lite orolig...

I kväll har jag, ÄNTLIGEN, gått igenom min gamla mejl... Datorn gick ju sönder i höstas, lämnade in totalt i slutet nov och blev blåst och ominstallerad i dec, utan att det egentliga felet blev åtgärdat. Det är ett mysterium, den går att använda som speldator, men inget internet!

Investerade i en ny, men hade slarvat bort inloggningskoder mm till helsingenet-mejlen, men hade ju andra, så jag klarade mig! Idag, ett drygt halvår senare, ringde jag till Helsingenet och bad att få hjälp med detta, tog 1 minut! Så när jag väl kunde logga in på deras webbmejl, hade jag över 200 nya mejl, i januari blev inkorgen överfull, så därifrån till nu var det inga nya mejl...

Men, jag kunde fixa inloggningar till Ellos, Jotex, Lindex och vad jag nu har, då jag glömt även de inloggningarna, och slarvat bort lapparna... och när man klickar på "Glömt lösen?", skickas nya lösen till helsingenet-adressen, som jag alltså inte kommit åt förrän idag... NU är det fixat, liksom att jag kunnat meddela vissa mejlisar min nya mejl! Vad hysteriskt beroende av mejl, internet och dator man är! Det är ju sjukt!

Återstår att få tillbaka min skiva med FrontPage, så kan jag börja uppdatera min hemsida... (För det, måste jag lägga lite tid på att bränna över ett gäng bilder, många, till en CD och avlämna. Bollen ligger hos mig.) Åtminstone lägga till lite bilder. Ta bort lite text och ersätta, eller fylla på bara. Vet inte. Den känns inte så viktig nu längre, när jag har bloggen. Och när anledningen till att jag har den, bl a, tycker att jag är elak och känslokall och med andra ord, antagligen, aldrig brytt sig om den... Jaja, om jag ändrar lite i den, kan man använda den i andra syften, kanske. Jag vet inte, vi får se.

Har även massor av bilder som jag vill gå igenom och välja ut för att framkalla papperskopior, eller fotoböcker, förstoringar, för hur kul det än är med digitala bilder - inte slår de ett äkta album!! Men det känns som ett stort projekt, som kräver mycket tid, och börjar jag med det, då går det nog åt många dagar... Jag blir helt uppslukad! Har inte tid med det, tror jag... Inte nu. I vinter kanske??

Ikväll har jag varit till Kygeln och sprungit. Jo, jag valde 8'an, men baklänges. Alltså, sprang inte baklänges, men sprang spegelvänt, eller motsols, eller baklänges! Åt fel håll! Mot färdriktningen, men vid nio-tiden på kvällen, är väl risken liten att krocka ihop med nån! hihihi

Inga björnar eller vargar var ute heller... Men, å andra sidan gjorde jag och E-type vad vi kunde för att hålla dem på avstånd! hehehe

8km på 50 min, gissa om jag kände mig stolt! Inte för tiden, men för att jag SPRANG hela tiden, hela varvet runt! Även om jag var på väg att ge upp några gånger, allvarligt, så bet jag ihop och kämpade på. DET var jag stolt över.

På lördagen sprang jag ca 3,5 km, och kände mig stolt över det...??? Det var som en "känna-på-runda", har ju varit dåligt med träna ett tag nu. Men efter ikväll, känns det som I'm back!

Nu ska jag ta mig i kragen och träna två dagar, vila en dag, träna två, så var det sjutton om jag inte ska kunna fixa Tjejmilen 30/8! Max 60 min är målet nu. När jag anmälde mig hade jag ambitionen att kunna klara runt 50 max 55 min... men med tanke på den hittills dåliga träningen, får jag vara glad om jag kan klara 60 min. Max 60 min. Ska träna sträcka nu, sen tidspressning och att ge mig på lite väglöpning, det är inte så kul. Men nödvändigt, Tjejmilen går ju på asfalt hela vägen. Det är nog en liten sträcka på grusväg genom nån park, om jag minns rätt, men det är det lilla!

Och som vanligt är kl alldeles för mycket så här dax...
Tack för att du läste, det är så roligt! Läsarskaran växer lite granna - kul!!

Kommentarer
Postat av: Christina

Bra gjort med 8 km på den tiden!

2009-07-21 @ 07:09:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0