Hemma igen!

Faktiskt skönt att vara hemma igen... eller inte?! Jo.

Åkte till A-L i Sandviken på fredagen. Blev så stolt att jag hittade dit alldeles på egen hand! Riktigt stolt, faktiskt! Jag är ju så dålig på att hitta, har lite dålig koll på åt vilket håll jag ska i förhållande till var jag befinner mig... Har ju varit till A-L bara en gång förut, för två månader sen, och då blev jag guidad.

Vi käkade god mat (som vanligt hos A-L, hon borde varit kock istället för kontorsråtta!) med vin och tjejsnack på hög nivå. Piff och puff och så ut på stan. Hämtade upp kompisar till henne efter vägen, bara sådär. De blev så glada och tacksamma över att hon tänkt även på dem. Jättetrevliga människor. Sen bar det av till Malony's (tror jag det hette) och varsin öl. Där sammanstrålade ytterligare kompisar, så vi blev ett helt gäng killar och tjejer innan det var färdigt. Sen fortsatte vi till nästa pub, Tony's tror jag den hette, och nån öl till. Lite dans. Det var en tjej som uppträdde där. Såg inga affischer, så jag vet inte vem det var, men är tämligen säker på att det var den där "Carro" som brukar vara på Bonden här. Samma stil, liksom.

Sen blev en av oss alla utslängd av någon anledning som jag totalt missade. TROR jag kan räkna ut varför, men det behåller jag för mig själv! hihi

Till Malony's igen, men då var det stängningsdax, så vi fick åka hem istället. Det var nog lika bra. Några i gänget hade fått tillräckligt, så det var nog lika bra, det.

På lördagen åkte vi till IKEA. Det var väldigt plågsamt att gå där... Jag har bestämt mig för att inte handla något, innan jag kommit in i huset! Det känns ju så onödigt att först släpa det hit upp, sen om ett par veckor släpa ner det och till huset. Jag menar, IKEA finns ju kvar, liksom OBS Stormarknad och alla andra affärer med roliga saker till hemmet i. Och A-L finns förhoppningsvis kvar, som jag kan hälsa på fler gånger. Sen kan ju hon komma till mig också, när jag flyttat och kommit i ordning. Ja, innan också, för den delen!

Lördag eftermiddag åkte vi till en kompis, O, och fixade lite käk gemensamt, och så åkte vi till Torsåker och dansade hela kvällen på Tors loge. Jag är ju så himla feg, törs inte bjuda upp. Tycker inte att jag kan tillräckligt bra för att bjuda upp... står som en ynklig panelhöna på köttmarknaden och väntar på att bli uppbjuden... Och för att bli bättre, måste jag ju dansa... det känns lite som moment 22 där! För att bli bättre måste jag DANSA, för att dansa måste jag BJUDA UPP också, inte bara vänta att bli uppbjuden...

Sov hos den andra kompisen natten mot söndag. Vi satt uppe och snackade till 04.15!! Gissa om jag var trött på söndagen när jag körde hem... Skulle hämta Teo på Häggesta Hund & Katt, där jag lämnat honom. A-L's tikar, som skulle ha slutat löpa, hade inte slutat löpa, så det blev att snabbt hitta någonstans att lämna av Teo istället för att ta honom med. Men det ordnade sig!

14.40 (!) var det meningen att jag skulle hämta A för att köra upp till hennes syster E och hämta husvagnen, för vi skulle till Malung på Dansbandsveckan, vi tre tjejer. A körde min bil som drog E's husvagn. Själv satt jag i baksätet och halvsov. Nätt och jämt! Är ju alldeles för nyfiken för att kunna koppla bort helt, måste ju lyssna på vad de pratar om och lägga mig i emellanåt! hihihi Stannade i Mora för att äta. Där träffade vi på edsbybon P (!) som också skulle äta i Mora, och som också skulle vara i Malung. Han hade åkt ner med sin husvagn någon dag tidigare, så vi skulle försöka få plats vid honom, bestämde vi. Det lyckades.

Under de dagar vi var där, sönd till onsd, kom även Å och S och W förbi, så vi var riktigt många edsbybor som campérade ihop, fördelat på båda husvagnarna. Gjorde Malung på dagarna, åt Thaibuffe en dag och kinamat en dag, handlade, slappade, lyssnade på musik och såg uppträdanden i Grönlandsparken. Njöt av livet och solen som tittade fram bland molnen. På onsdagen var vi till Öje och en badstrand där, P och E badade, det gjorde INTE jag. Knappt tillräckligt varmt för att sola... Sen kom det stygga moln, dessutom, men vi hann diska!! Vi hade ju tagit baljan med disk med oss också, liksom en dag tidigare... Det var nämligen en bit att gå från vagnen till diskhuset.



På tisdagen hittade vi en raggarträff, med utställning av div fordon,
kôlbullar och annat som hör till!


Tillbaka vid campingen var det då dax att fixa käk (igen, då grillade vi) och duscha och snygga till sig inför kvällens övningar på dansgolvet... hua. Det var en bra camping, även om det var en bit att gå, var det inte jättelångt. Vi hade tillträde till skolans duschrum och toaletter. Det var fint, och det städades flera gånger om dagen, så det var fräscht, trots att det var så otroligt många som delade på de utrymmena. Det ska arrangörerna ha en eloge för!!

Dans på FEM (5) banor, två band per bana! Man gick runt från bana till bana. Lyssnade på musiken och hoppades på att få dansa. Samma problem här - för feg att bjuda upp själv. Det var "bara proffs" där!! Man fick ju skämmas, ju, för att man är så dålig på att dansa... Den där nya gnussfoxen är rolig att dansa, men svår, och lite jobbig för en blyg och pryd "ros" som mig! hihihi Men, det är ju bara DANS!! Inte hångel, inte ragg. Det går bättre och bättre, men MYCKET återstår innan man kan göra en riktig gnussfox!

För att inte tala om buggen... Men det ska åtgärdas redan i höst, är det tänkt. Hoppas verkligen att det funkar att få till det också, i praktiken! Vi har raggat en danslärare, och några troliga kursdeltagare, nu återstår lokal, datum/tid och fler deltagare! Så, bor du inom rimligt avstånd för att åka till Edsbyn för en grundkurs i bugg fyra timmar en lördag, hör av dig!

Vi packade ihop våra grejer, kopplade husvagnen på bilen och åkte iväg mot Malung och parkerade efter vägen, för halv åtta skulle Bhonus uppträda i tältet med en show - och vilken show!!! Helt underbar! Massa covers, Beach Boys, ABBA, Stones, Prog, 60-tal, 70-tal, disco, svenska hits, utlänska hits. Allt möjligt i dryga två timmar! Fullt ös! Så underbart! De LEVERERADE!!! Publiken tog emot och UPPSKATTADE med dans, sång, handklapp... Det syntes på grabbarna i Bhonus hur kul de hade där på scenen. En fantastisk upplevelse. Jag kände mig som hög när det var klart och vi gick ut och skulle åka hemöver.

Kom hem i natt, och hittade ett brev i postlådan från mäklaren - jag har fått tid på banken för underskrift av lån och köpehandlingar och sånt, och en TILLTRÄDESDAG!! Yippie!!

Tog det lugnt på förmiddagen, lång sovmorgon, lång frukost med Ljusnan och fattiga riddare... Det var det enda jag lyckades få till som frukost... och de var verkligen FATTIGA, de där riddarna, för jag hade ingen mjölk, så det fick bli att blanda ägg, mjöl och VATTEN att lägga de torra brödskivorna i... Det gick det med.

Packa upp och slänga i tvätten, få tillbaka grejer där de ska vara, pula undan alla väskor! DUSCHA var en fröjd. Varmt, länge. Ingen ljummen knappdusch som varar sju sekunder! Åka till bruket och hämta barn och hund. Handla, så vi har lite mat de närmaste dagarna. Ikväll grillade vi. Får hitta på något av resterna till i morgon.

Skulle velat ha lite bilder med, men det är bara ansikten med på alla, så jag avstår. Jo, jag har ett par "svepbilder" från i onsdags eftermiddag, när vi sitter i öltältet, den kan få symbolisera Malung! Man ser scenen i Grönslandsparken och Kandis som uppträder, och dansgolvet med dansande par, publik i och utanför tältet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0