Höstrusk mitt i sommaren...

Och det regnar, och regnar, och regnar... suck så tråkigt! Inte en enda dag på semestern har det varit riktigt SOMMARVÄDER, bara hyfsat varmt ett par dagar och hyfsat med sol... men ingen SOMMAR. Nu har halva semestern gått..

Ringt fraktbolag och kollat om de kan hjälpa till med fytten, får besked i kväll. De skulle lasta bilen eller bilarna just den dagen hos en fabrik. Han skulle kolla om båda behövdes för det, eller bara ena, i såfall kan även jag få flytthjälp den dagen, annars vet jag inte. Får avvakta besked i kväll.

Ska till DINA och kolla mina försäkringar. Vad jag betalar för, om något behöver uppdateras. Samt se till att huset blir försäkrat.

Senare ska vi till HC, dotra och jag. Hennes sår vill inte läka, det ökar i omfång. Hon var dit i onsdags och fick ordentligt rengjort och omlagt, tror hon behöver något mer för det där. Är lite orolig. Bara ytligt, skinnflått, men ändå - det ska ju LÄKA!

Sonen håller på att försöka vässa skäret på en pennvässare... Jag tror inte på det projektet! Han har skruvat lös skäret från pennvässaren och använder stålet som jag vässar knivarna med! Grejerna är ju inte direkt anpassade för varandra... Men han lär ju få hålla på. Ser dock inte fram emot humöret när han inser att det blev motsatt effekt - att skäret blev sämre än före! hmm

Näppeligen, nu måste jag hoppa i duschen, om något mer ska hända idag. Kan inte sitta här och sitta och titta ut på regnet och önska det  vore bad- och solväder... Jag måste ju se till att börja packa, framförallt slänga skräp som INTE ska med till huset.

En till kul sak bara!
Vi ska ha BUGGKURS för SKRÄCKSLAGNA! Lörd 22/8 kl 11-15 har vi bokat Folkets Hem och två intstruktörer. Nu är det bara att hoppas att alla som tyckte det var en bra idé och ville vara med, verkligen ställer upp och kommer också! Sen på kvällen är det ju Surströmmingsskivan i Alfta... Vi kommer laddade till tänderna, med andra ord! hihihi
Vill du vara med, så hör av dig!!


Kommentarer
Postat av: Christina

Vad har hänt med dotra då?

2009-07-20 @ 21:06:00
Postat av: Anna

Fan va härligt go det är i oss !

2009-07-21 @ 00:38:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0