Packar och packar

Fasen va grejer man har i en tom lägenhet!

Tycker inte att jag har något, det fattas något här och fattas något där, men nu när jag ska packa ner mitt hem i kartonger är det överbelamrat! Och dammigt!! Undrar när jag dammade sist? Inte var det i förra veckan, i alla fall, det kan jag då intyga! host host...

Tog en liten paus och läste lite hos mina favoritbloggare. Blev sugen att skriva lite själv, men har ju som vanligt inget vettigt att komma med, så det är väl lika bra jag fortsätter packa, då...

Vill bara berätta att jag och AN var till Bollnäs på grillnatta igår. Oh så många fler som tänkt samma tanke! Måste varit en miljon ute... Alla ville ut, för det var ju solsken och ganska varmt, man behövde inte jacka förrän framåt nio på kvällen. Alla människor passade på! Trångt överallt, i butiker, på gator, alla sittplatser upptagna. Man fick lurpassa, så fort någon reste sig, var det någon annan som nöp stolen!

Erik Segerstedt var ingen jättehit. Då var Kevin Borg mycket bättre! Överraskad blev han allt, när Collinis och Hanna Hedlund pratat hop sig, och hon plötsligt dök upp. De blev ju etta och två i körslaget, om nån minns den tävlingen. Mycket körsnack av Erik, som tyckte att eftersom Bollnäs vunnit så skulle alla sjunga med i hans låtar, vilket är ganska svårt då de är ordrika och snabba, man hinner inte höra vad som sjungs, och kan med andra ord inte sjunga med... Inte jag i allafall, och inte övriga i publiken heller, för det var dåligt med allsången tyckte jag.

AN hittade skor som verkar bra att bugga i. Jag hittade inget. Som vanligt när det är så där trångt och folkigt i affärerna. Jag trivs bäst att handla när jag är i princip ensam i butiken. Då finns ett lugn, man kan titta och ev hitta. Nu var det stress och alla sliter och river i allt, det blir "köse" i hyllor och hängsnurror. Alla ska vara först, liksom. Utom jag, vill helst ut därifrån och få luft!

Näpp, här blir dåligt packat, åter till arbetet! På fredag ska det vara klart...?? Har resten av i dag kvar, samt onsd-torsd. Fred kl 11 ska jag vara på banken, så då lär inget bli packat före. Kl 13 har jag beställt flytthjälpen till. Börjar kännas stressigt!


En av mäklarens bilder av mitt hus (förra sommaren tror jag), nära nu!!

Ha en bra resten av dagen, så hörs vi!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0