Ska det va' så svårt??!!

Idag, när jag hade tömt ur alla sonens kläder på sängen, för att sortera ur "slänga", "Erikshjälpen" och "ha kvar", så fann jag tre par brallor, som antingen skulle lagas, eller kortas till shorts. Har hängt dem över ett ryggstöd på en köksstol. Ska bli spännande att se hur länge de blir hängandes där! Ska det va' så svårt att få tummarna ur??

Efter det bar jag och dotra iväg ut på byn. Hon skulle in på Hälsokosten, hade hon fått för sig, och mina "varje-dag-skor" har gjort sitt och behöver ersättas. Hittade ett par för 259:- minus 50% rabatt. Jag slog till! På Hälsokosten blev det en förpacknings kvällste. Utifall det går lättare att somna in, tänkte jag.

Så fikade vi på Centrumkafét och så fortsatte vi till Kineskvarteret och tittade in till Art Lift. En konstnär som håller till där, och tittade på hans alster. Mycket fint och en del märkligt. Fick oss en snabblektion, muntlig, om vad EQ-painting är.

Hem och skulle fixa mat. Men det glömde jag. Eller nej, inte glömde, skulle till sen. Men "sen" var det försent, och vi fick fylla magarna med mackor istället.

Fick nämligen tfn-samtal om att det nog inte var så lämpligt att sammanföra Teo med kompisens ena tik i helgen, som det var tänkt, då hon visar sig höglöpa helt plötsligt, när det egentligen borde vara på sluttampen,så då blev det till att jaga hundpensionat lite akut. Fick ett tfn av kompisen, men den enda som svarade där, var faxen. Via Eniro fick jag tag på tfnnr till Häggesta Hund & Katt i Bollnäs, men inte heller där fick jag tag på någon. Nya försök i morgon. Efter detta blev det plötsligt bråttom iväg till dotras friidrottsträning.

Medan hon tränade, shoppade jag. Rusta, Jysk och Dollar.
Flyttkartonger, ett helt gäng. Tavelramar för foton på barnen till deras farmor. Schampo och duschtvål. Tandkräm. Ett set "Nybörjar-allt-i-ett-kit"... Vi får väl se hur länge de grejorna blir liggandes orörda...
Det krävs MOD och INSPIRATION, men mest MOD, tror jag. Jag kan ju inte, men vill! Har "alltid" (=väldigt länge, större delen av mitt vuxna liv) velat måla. Nu har jag lite verktyg, i allafall. Som sagt, får väl se hur länge de blir liggandes orörda... Ska det va' så svårt??

Väl hemma igen, gjorde jag den där maten, men hann inte äta, då jag och en annan kompis skulle ut och springa. Men vi sprang inte, gick fort i stället. Det är säkert lika bra, resonerade vi och klev på i bra fart. Man kan säga att det blev sen kvällsmat idag. Halv tio var jag hemma efter den rundan, då värmde jag en tallrik. Sen en kopp av det nya teet. Den koppen har jag just tömt.

Ja, det var den tredje semesterdagen det.
På fredag till söndag ska jag till Sandviken på dans med ett par kompisar. På söndag bär det av till Malung på dansbandsvecka med andra kompisar och husvagnsvistelse. Det blir en ny upplevelse! Spännande! I slutet av semestern får jag försöka hitta på något med barnen. Ska det va' så svårt??

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0