Slankveckan

Igår var en bra dag, igår = onsdag 22/7.
På dagen hände inte så mycket, mer än att jag var ner i källaren och slängde 4 påsar med skräp som jag hittade. La ihop en låda med grejer som jag kan ta till något loppis eller försöka sälja själv. Dotras urväxta ridgrejer, stövlar, jodphurs, hjälm... Mina gamla konstläderstövlar. De lär hon aldrig kunna ha! På tok för vida skaft åt hennes små ben! La ihop lite annat mer samlat.

På eftermiddagen/kvällen, var det dax att gå till Öjeparken på PLAYWOOD-festivalen. Varmt och behagligt väder. Många trubadurer. Jag tyckte det var så mysigt att sitta där i gräset på filten, dricka lite vin, picknick, bara vara och prata lite med kompisar som vi satt med, jag och dotra, och ha musiken behagligt i bakgrunden, eller hur man ska säga. En riktig mysstund!

Kompisen M spelade också. Han är duktig. Fina visor. Fina texter. Finns på MySpace. Tjejligan (dotra med fyra kompisar) sprang runt och samlade in autografer, och M fick skriva sin första autograf! Kul! De hittade Chulle där också, i gräset, känd från bl a Körslaget som en i Hanna Hedlunds Bollnäskör, som ju vann hela den tillställningen, och så är han visst med i nåt band också. Sjunger bra.

När sista gänget skulle upp på scenen, kom regnet. Då började folket att troppa av, det var ju lite synd. Jag och E gick hem och la mina barn och rastade Teo, sen gick vi på Bonden och fortsatte med trevligheter. Där var det riktigt roligt, tyckte jag! Dansade, snackade, dansade och dansade! A kom hon också, vid 01, när de stängde. De hade varit på cruising i Falun, och kom hem då.

Idag (= torsd 23/7) har det varit lite mera körigt. Småstjärnorna i parken kl 13, till hc med dotra kl 14.40 för att träffa läkare (som blev 15.15 innan vi kom in...) och fick konstaterat att det är svinkoppor, eller staffilycocker (eller vad det heter och stavas??) och en penicillinkur på 7-10 dgr beroende på hur hon svarar. Äntligen kanske vi kan få ordning på de där såren! Usch.

Naturligtvis så lyckades jag gå iväg till hc UTAN väska och plånbok, så jag var ju tvungen hem och hämta den, sen tillbaka till apoteket och lösa ut antibiotikan. Sen på ICA och handla yoghurt med massa bra magbakterier i, för antibiotikan kan ge risig mage. Handlade lite annat också, när jag ändå var där... Hem med det och in i kyl och skåp. Så tillbaka till Öje. Då hade hela parken blivit fylld med bilar. Raggarbilar, skrytåk, gamla bilar... bilar med mycket musik i, då pratar vi MYCKET musik i. Gigantiska musikanläggningar! Det är väl de som åker förbi och spelar när fönsterrutorna skallrar!

Någonstans däremellan fick jag hemlevererat flyttlådor. 15 st, tror jag. EN av dessa har jag fyllt idag! Bara resten kvar nu... skickar ungarna till pappan på söndagkväll, så kan jag packa i lugn och ro! Först ska vi klara av Pärsmässan! Fredagkväll är det Nina Söderqvist som uppträder, på lördagkväll är det Kevin Borg, på söndag är det Volasda'n, då ska jag var i Kolbullestugan och hjälpa till, vilket ger fribiljetter till Pärsmässkvällarna! A har fixat med förköpsbiljetter till Bonden, för det blir väl att man går dit efter uppträdandena och jag varit hem med ungarna. Skönt att ungarna börjar bli lite stora! Jag tycker det, det känns bra.

Köpte faktiskt Pärsmässposten idag, det har jag inte gjort på flera år. Har börjat läsa lite Bästa bitar, och fått mig några goa skratt! Folk säger så mycket tok! Man ska ju bara komma ihåg att skicka in det också! Det är det sämre med... Men det finns de som kommer ihåg det också! Tur det.

Funderar starkt på att införskaffa en sån där spikmatta, Shaktimatta. Har kollat på deras hemsida nu ikväll. Tror starkt att det kan vara något för mig. Att stressa av, att sova bättre, att mildra nacke-ryggbesvär jag ibland känner av. Den kostar lite, men det kan det vara värt. Jag får investera i en sådan till mig själv. Ungarna kanske vill prova också?

Så måste jag ha en gräsklippare! Ganska snart, har jag en känsla av! VAR köper man en sådan?? Lantmanna?? Går dit och kollar i morgon! Eller Rusta, kanske? Knåda Sport kanske har! De har ju allt möjligt... Vill ju ha en handjagare, modell nyare, som är lättskjuten. Ingen gammal som kärvar och knappt snurrar! Vassa skär och lättskjuten.

En vecka kvar nu, bara! En vecka... 8 dagar närmare bestämt. 31/7. Åh vad jag längtar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0