I väntans tider...

Jag hatar att vänta! Just nu väntar jag. Tar mig inte för med något. Bara väntar. Väntar på att tfn ska ringa. En kompis som ska ringa och säga att Nu åker vi!

Vi ska ju ut och fiska idag. Till kompisens föräldrars stuga. Guppa i en eka. Så skönt! Vill verkligen komma ut och guppa i den där ekan och meta lite. De andra kan meta. Jag kan ro och bara njuta av guppet och klucket.

Det var något med en vagn hos Brorsson som skulle fixas, eller nåt, som pappan skulle hjälpa till med först, sen skulle vi åka till stugan och meta. Hon skulle ringa. Så här sitter jag och väntar, och väntar, och väntar. Skriver lite blogg. Chattat. Kollat fb.

Varför inte göra något vettigt, i stället??!! Typ gå och diska undan, så är det gjort??!! Men nä, inte jag inte. För så fort jag börjat med något vettigt, DÅ ska vi säkert iväg, och så blir det inte gjort ändå! Lika bra att bli kvar här...

Fast, det är klart, går jag och kör ner händerna i diskbaljan och börjar på, då ringer hon nog snart, så slipper vi vänta och vänta och vänta...

Så får det bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0