2009-06-06 ¤ 12:23:41 ¤ Lite skryt

Måste ut med Teo. Vill inte, det är så himla kallt ute! 6 juni, då SKA det vara varmt ute, minst 20 gr, inte nå mindre! Sol ska det vara också, inte mulet och blåsigt, som idag...

Nu har jag lite att träna inför.
Tjejmilen slutet av augusti, ska ju springa då, är det tänkt, målet från början var ca 50-55 min, men så dåligt som träningen gått hitintills, får jag nog höja det till 55-60 min... trist, men mer realistiskt.
Hälsingeleden någon gång på semestern. 2 dagar à ca 18 km sägs det. Ska bli roligt. Gick ju Bergsborundan förra året, den är 16 km, och det tog nog ca 2-3 timmar har jag för mig, då sprang jag lite emellanåt också, även om jag mest gick. Skön dag och skön tur, trots allt. Hade stor hjärtesorg just den dagen...

Ser lite blått på himlen nu, undrar om det håller på att spricka upp? Eller bara tillfälligt hål i molnen?

Undrar vad som hänt med det försvunna planet?? Tur man inte hade någon man känner ombord där, fy för att vara anhörig till de passagerarna!! Att inte veta! Bara gå omkring, vara orolig, vilka tankar man kan få, och inte få VETA... Nä, det är något jag inte unnar min värsta fiende ens!

Maria Ia Eriksson och hennes Galliano, vann igår på Strömsholm!! Grand Prix-klassen. 71 komma någonting i poäng. Hoppas det fortsätter lika bra! De tävlar i dressyr för Edsbyns Ridklubb, ifall någon inte listat ut det! Är även med och tävlar i landslaget.

Lilla Edsbyn! Stora idrottare!
  * Ia och Galliano i dressyr.
  * Agneta och hennes slädhundar som tävlar sprint, också med i landslaget de senaste 15-20 åren. Tävlat i EM och VM några gånger, vunnit SM hur många gånger som helst, vunnit WorldCup... hon är dessutom min kusin! Någon som tror att jag är stolt?? Det får man, anser jag!
  * Mikael Lindberg som springer långt, kom 13'de i Stockholm maraton förra helgen.
  * Peter "P" Olsson, som för en 15-20 år sen var med och tävlade slalom i Sverige-eliten. Var med i landslaget även han, även om han inte vann några större tävlingar, men var tillräckligt duktig för att vara med.
  * Bandyn då.

Nu kommer jag inte på fler, men det finns säkert fler!

Jag undrar jag... törs man ut nu? Ser alldeles vitt ut över berget, så det regnar nog bra där... Men jag ska ju åt andra hållet, undrar om regnet ska dit också, eller om det kommer därifrån och är på väg bort? Usch, vill inte ut i regn! Vill ha shorts- och linneväder!! Sol och varmt! Så innerligt trött på kyla, regn och blåst...

Äh, jag börjar med att bädda sängen och ta ännu en kopp kaffe!

Midsommarblomster från 2008, 21 juni


Kommentarer
Postat av: Fossilen

Killen som driver bowlinghallen, Jouni Kemppainen, är fd. Världsmästare i Bowling.



// MVH BeA

2009-06-09 @ 23:37:55
URL: http://www.digitaltsyre.blogspot.com
Postat av: Anne-Marie

Jasså!? Det visste jag inte, visste att de som hade IP förr (Fuxholt) var bowlare och rätt duktiga, men att nuvarande skulle var f.d världsmästare hade jag ingen aning om! Kul! Tack för upplysningen!

/a

2009-06-10 @ 21:16:59
URL: http://amabiles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0