2009-06-07 ¤ 14:03:29 ¤ Ditt och datt



Nu har jag varit uppe/vaken i typ 2½ timme... Har varit ut på pinkerunda med vovven, ätit frukost och suttit på fb... wow!

Om jag skulle ta och göra något vettigt, för en gångs skull! T ex gå ner i källaren och börja rota i förråden, gå och slänga det som jag inte vill ha med till huset. Ju tidigare jag börjar, desto lämpligare blir när det väl blir dax att bära lådor och möbler! Mycket är det ju, även här uppe i lägenheten, som jag antagligen inte kommer att röra alls före flytten, och då kan jag ju lika gärna börja packa sådana tingestar. Eller hur!? Istället för att sitta bort timme efter timme framför datorn! Och så påstår man att man inte hinner något! Undrar varför?? :-/

Tänkte att jag gör mig en panna kaffe, tar en kopp nu och tar en termos med resten och en mugg och går ner... Inget kaffe! Slut! Måste handla... Och det har jag ingen lust med alls nu, så då laddade jag bryggaren med en disktablett istället, och gör ren den. Får puttra igenom en gång, så knäpper jag av och går ner medan vattnet svalnar av, knäpper på den och kör igenom en sväng till. Så får det bli. Inget kaffe, men väl en rengjord perkulator!

Av någon underlig anledning, lyckades jag med konststycket att få bilderna ur min kamera i går, eller i natt när jag kom hem från festen! Helt plötsligt bara funkade det! Har inte gjort något med kameran... En tanke har smugit sig på, men det förklarar inte allt, men en del... Det KAN vara så att jag satt in USB-kabeln i fel urtag i lappen...??? MEN, om det var så tokigt, varför i hela fridens dagar gick det inte att få kontakt med kameran via jobbets dator?? För där satte jag i alla fall kabeln i rätt urtag... Där finns inte så många att välja på. Jaja, mysterium är det, och i natt fick jag in bilderna i datorn, ingen bild var dock någon bra bild, så det var alldeles skit samma på det viset!

Försökte knäppa lite igår på festen, men har ju för dålig kamera... för stor och för mörk lokal, så det blev just inget. Hade jag haft stativ, hade det gått bra. Har ju någon mörkerinställning, men då måste man hålla kameran "dröpstilla" flera sekunder, då det blir lång slutartid, eller vad det heter, det är där stativet kommer in!

Thomas Wij-Andersson började med att sjunga Hälsingland, och en låt till. Sen kom Nina Söderqvist med band!!! Wow vilka snyggingar! Så var det en komiker där, och så var ju då förståss städerskorna "Agneta och Johanna" från "Småstadsliv" med, en högst lokal företeelse, men ack så roliga de var! De kan inte beskrivas - måste upplevas!

Det serverades buffé med kallskuret, ingen jättehit, men helt ok. De kunde varit varm potatis, kan man tycka, för allt var kylskåpskallt... även "pärerna". Det ingick heller ingen dryck till buffén, den fick man köpa, det brukar det väl göra annars, eller?

Det var vanlig dans till dansband en stund, sen kom Nina tillbaka, coh då discade vi framför scenen. Sen hon kört sina låtar, var det bara bandet kvar, som körde lite covers, och då fortsatte vi att disca framför scenen! I det stora hela en bra och rolig kväll! Nöjd och glad, men inte exalterad.

Roligast var nog promenaden hem!  :-P
Hittade i en arbetskamrat som jag gick armkrok med. Hade lite skojig sightseeing så där på natten när vi vandrade hem. Skojade om skvallret som kan bli en sådan gång; "Vet du, jag såg A och B gå hem tillsammans, tätt ihop gick de och såg ut att ha såå trevligt!" Sådär lite menande... Låt de skvallra! Han släppte iväg mig vid mig och fortsatte till sig, och så var det inget mer med det.

Jaja, nu är perkulatorn färdigputtrad, så nu är det bara att stänga av den och gå ner i källarförrådet nu då...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0