Hur mås det idag?

Så här dagen efter? Många är nog mer eller mindre bakis idag, som firade MIDSOMMAR. Hoppas ni hade roligt!!

Själv mår jag bättre i flunsan idag! Har börjat röja i förfallet som hunnit bli dessa dagar, men tar lite i taget, vilar, lite till, vilar... Vilar lite extra för att det är tråkigt att röja också...!

Började regna igen. Var ju soligt och fint på förmiddagen, hoppet och livet liksom återvände för en stund, men så blev det åter svart på himlen och en skur, skyfall snarare, den är över nu, och lämnat efter sig ett lite finare regn.

Har så mycket som jag BORDE göra, men lusten vill liksom inte infinna sig. Känner mig slut på något vis, tom. Frånvarande.

Svårt att sova i natt, mer än vanligt. Funderat mycket, grät en sväng, flera gånger. Ledsen. Ensam. Otillräcklig. Blivit över. Dålig mamma.

I min iver att klara jobbet, att få komma ut med hunden och mig själv, att dona undan här hemma (och som jag ändå inte får till som jag vill), så får barna lida. Barnen, jag vet, det heter barnen, inte barna...

Sur och vresig mot dem, "är ju trött ju, fattar de inte det!?" Hjälp till med något, så får vi tid över till roligare saker! Och vad blir svaret?! "Vill inte!" Nä, vem f-n vill det? Men NÅGON måste! Varför ALLTID bara jag?? Får bara tjata och tjata och tjata, och ändå händer inget. Dåligt uppfostrade? Grrrr Hatar att tjata!

Eftersom jag måste tjata hela tiden, är jag väl för vek i min egenskap av mamma. Ingen självklar auktoritär. Mindre för barnen än för hunden! Han är mycket lydigare till betydligt mindre tjat och skrik.

Nu blir de hos faderskapet till veckan, tror jag, det lät så, han börjar sin semester då. Kanske jag hinner landa lite då? Känner mig så stressad och uppe i varv, men dåligt med fart för det. Händer liksom inget. Tar mig inte för. Bara går omkring och ojar mig... suckar. Längtar bort. Någonstans. Där allt är lyckligt och bekymmersfritt.

Till råga på allt elände, har jag gått upp alldeles för många kilon det här senaste halvåret. Måste ta tag i det OCKSÅ... Orka!?

Då måste man ju anstränga sig när man handlar, att handla rätt, att laga till det rätt - vilket är detsamma som att det vill inte barnen ha... Mera gnäll och tjat!

Äta mindre men oftare, vilket innebär än mer tid till mat... Mycket enklare att bre ett par mackor! Koka en kastrull pasta och steka lite korvskivor. Pulvermos och värma färdiga köttbullar. Pannkaka och gröt. Barnmat. De äter, inget gnäll och tjat.

Komma ihåg att göra iordning sallad och grönsaker, inte bara köpa dem. Och slänga dem när de blivit dåliga därför att man glömt bort dem... Slänga pengar...

Sova mer, springa mer. NÄR???

Nu har solen börjat skina igen. Kanske ska ta och fortsätta röjningsarbetet, då?

Blir det fest i kväll också??

Kommentarer
Postat av: Anna N

Men gumman vad har hänt nu är du riktigt down. Du är ju en glad o trevlig typ du. Nu ska du inte hänga upp dig på att du är ensam. Du är ju i bästa sällskap ju= Dig själv!Du är lite sjuk nu men det går över.Nu ska här packas energi till din roliga flytt oj va skoj det blir framöver. Jag ser redan framemot din inflyttningsfest hihi...Du har ju sem snart fy fan va vi ska parta i Maluuuuung....

2009-06-20 @ 16:35:18
Postat av: Eva

Jag förstår dig med tjatet, barnen och hunden. Precis samma åsikter som jag.

2009-06-25 @ 22:15:00
URL: http://isbubblan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0