I'm back!

Mitt abb på e gick ut vid midnatt. Ska försöka klara mig utan det ett tag, har lite annat att ägna mig åt i sommar. Mina barn, min hund, mitt hus, vår flytt, löpträning... Nån kärlek har jag inte funnit, inte på e, inte IRL. Kanske aldrig. Kanske i morgon. Gett upp. Slutat leta. Finns ingen. Finns många.

Hittat vänner!! På e och IRL. Det är värt hur mycket som helst. Värt ännu mer.

Dessutom har jag beställt en fantastisk sommar med massa SOL, massa VÄRME och massa BAD! Så då måste ju även det hinnas med!

...SOVA. Fast det får jag vänta med till efter flytten, då det är tyst och lugnt där, massa bil- och mopedmarodörer här. De vaknar framåt tio elva på kvällen, och håller igång till två tre. Klockan ringer sex. Tre morgonar till... Sen är det semester! Fyra härliga lediga veckor. Ingen klocka som väcker på morgonen!

Varmt ute, varmt inne, ungefär lika många grader, känns nästan svalt att komma ut... tur det är lite att göra på jobbet, vete fåglarna om man klarat fullt tempo i den luften... Mätaren hos I visade 27o på eftermiddagen idag. Var varmare igår, men då hade hon ingen mätare. Vi öppnar fönster det vi törs, vill ju inte ställa till korsdrag så alla papper (som är många i detta digitala och "papperslösa" samhälle!) flyger omkring och försvinner.

Har fått veta nu att jag inte kommer in i huset förrän möjligen sista veckan i juli, antagligen inte förrän 1/8 som var senaste tillträdesdagen. "Snarast möjligt, dock senast 1/8" står att läsa i kontraktet. Bara att gilla läget... hm.

Inga semesterplaner. Den stora planen var ju att flytta, så nu blir det helt plötsligt lite tid "över". Ska ju ta mig i kragen och börja packa lite, röja lite, slänga lite... men det känns som att det är lite väderberoende. Man är ju en extrem soldyrkare! Men, den svenska sommaren brukar i regel bjuda på fler regn- än sol- och baddagar, så det blir nog tid för plocket också.

Har inte bloggat de senaste dagarna. Det har varit väldigt omtumlande och jobbigt på det rent personliga planet. Haft mycket att fundera på. Blivit anklagad för div saker. Sanna eller inte, det är inte jag den rätta att uttala mig om. I den dömandes ögon är ju anklagelserna såklart sanna. Naturligtvis hoppas jag verkligen att de inte är sanna! Men man vet ju aldrig...

Mycket tråkigt har det i alla fall varit. Blev väldigt ledsen, men har de senaste dagarna talat med några vänner, så nu känns det bättre. DE hävdar att beskyllningarna inte är sanna, men de är å andra sidan lite partiska...! Varken dömande eller vänner har HELA bakgrunden klar för sig.

Nu ser jag framåt. Man vet ju inte vad sommaren har att erbjuda! Livet som husägare lär garanterat bjuda på mer sysselsättning, så e-tid kanske inte finns kvar efter augusti? Å andra sidan, kommer jag ju fortsätta blogga här! När andan faller på, förhoppningsvis en snutt varje dag!

Nu har det lugnat sig lite ute på gatan, kanske ska prova lägga mig? Ögonen är mycket grusiga. Tre morgnar kvar...

I mammas trädgård finns en lönn med en rönn och en vinbärsbuske inneboende!


Kommentarer
Postat av: Christina

Ja, jag funderade vart du tagit vägen. Nu är det bara denna dag kvar, sen har du oxå semester. Jag skall ut på promis med Annette och hundarna nu när hon slutar nattskiftet. Håll ut!

2009-07-03 @ 05:48:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0