Midsommar



Önskar alla en bra och fin MIDSOMMARNATT!!

Tyvärr är väl inte vädret vad man kan önska sig,
men å andra sidan sig ganska likt en typisk svensk midsommar.
Lite grå, eller mycket, regn, kylig.

Har inte firat midsommar själv, ligger i flunsa, men ska fira sommaren en annan dag,
med goa vänner, när vädret är SOMMAR.

Är lite anti mot stora helger som denna, jul, nyår och påsk. Så många MÅSTEN.
Göra si och så, med släkten eller kompisgänget.
Min släkt umgås inte på det viset, så där blir man ensam vid juletid.
Jag ingår inte heller i ett gäng, så då blir jag över när det vankas nyårs- och midsommarfest.
Påsk vet jag inte vad som förväntas egentligen...
De allra flesta långfredagar, i vuxen ålder, har tillbringats på en sjö med
angling och dryckjom. Grillning, kolbullegräddning, kaffekokning mm. 
Då solen har lyst upp dagen betydligt fler långfredagar än midsomrar,
så har man kommit hem som en kokt kräfta fram på eftermiddagen.

Har även plockat blommor och hoppat en del groda i regn.
Med gummistövlar. Mer så än finklädd! Svensk sommar!

T ex Midsommar 2003,
som får illustrera den mer sanna sidan av midsommar.

Den stora bilden överst, är ett collage av bilder tagna förra sommaren,
några dagar med solsken. Alltså inte midsommar.
Den får illustrera TANKEN av svensk sommar,
så som man vill att den ska vara från 1 maj till sista oktober! Typ.

Ja, det får räcka för idag. Snart är det Midsommardagen,
hoppas den blir bättre, både innehålls- och vädermässigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0