Riktigt hunnväder...

Har mest gått omkring i lägenheten idag, suckat åt vädret. Regn, regn, regn och så blåsigt på det... Usch och fy!

Efter frukost, kaffe och mycket ojjande, kom jag igång med att packa in en maskin tvätt och börja ge disken en omgång. Sonen hade kompisar här.

Har varit sååå jobbigt idag. Vet inte om jag haft en släng av försommardepression, eller om det BARA var vädrets inverkan? Har varit så totalt låg idag. Ingen lust med något. Har bara velat försvinna. ALLT så himla tråkigt. Vill gå i ide. Öknen känns som ett alternativ till bostadsort! När ska regnet passera bort och släppa fram solen och värmen igen??

Efter två maskiner tvätt, mat och tusen suckar och ojjande till, så kom jag äntligen ut med doggen. Underställ, regnbrallor, tunnfleecen, regnjacka, hatt - och gympadojjs. Tog mindre än 100 m att bli blöt om fötterna, efter 200 m var det ingen idé att försöka gå runt vattensamlingarna! Jo, det var dumt skoval, men fullt medvetet! Hade ingen lust att promenera 5km i stövlar! Få strumpknöl i tårna! Lite blöta fötter har ingen dött av, mig veterligen!

  

Till saken hör, att jag beklagat mig per mejl till en kompis, som ringde och muntrade upp mig, och "tvingade" ut mig. Tack för det, det hjälpte faktiskt. Har dessutom klarat av de två efterblivna pappersarbetena!! Faktiskt!

Hade jag haft en systemkamera, eller i vart fall bättre kamera, hade jag kunnat komma så nära och fått så fina närbilder som jag velat. Nu blev det bara så här...

 
En blöt rönn, en blöt jag-vet-inte-vad...
 
Det blir i allafall lingon om det inte fryser, och en sten!


En blöttung Midsommarblomster, ser du vattendropparna?

 
En blöt Teo och "Stor-stenane"
   
Bit av "Stor-Stenane", tallplanta, forsande vatten på stigen gånger två
 
Endast +4 grader var det vid backen

Det var skönt med en dusch sen, kan jag tala om! Teo såg ut som att han också ville ha en värmande dusch, men han fick ingen. Kanske en taskig matte, men jag orkade inte med mer blöt vovve!

Efter promenaden med mp3'n i öronen, kameran i näven och nu bloggen, känns det bättre. Kanske finns hopp om livet ändå, trots allt?

Nu är klockan i vanlig ordning lite för mycket, så det är väl dax att avrunda och krypa till kojs. Ny jobbevecka i morgon. Tre kvar innan det blir semester. Tre. Varav en fyradagars. Fjorton arbetsdagar. Sen SEMESTER!!

Kommentarer
Postat av: Micke

Du är ju inte ensam om att tycka allt vart rävalöst idag !! Har också bara struttat runt inne o inte fått arslet ur att göra något. Men nu är denna dag slut o vi har hela livet framför oss ;-)

2009-06-14 @ 23:07:47
URL: http://conect.blogg.se/
Postat av: Anne-Marie

Ja, nu är denna svindag slut, äntligen!! Hela livet framför oss! Jajamensan! Ha det gott!

2009-06-14 @ 23:23:02
URL: http://amabiles.blogg.se/
Postat av: Eva

Hoppas du har torkat efter promenaden och duschen. Hur vore det om vi skulle prata lite på msn nån gång. Anna har adressen.

2009-06-15 @ 02:00:28
URL: http://isbubblan.blogg.se/
Postat av: Anne-Marie

EVA!!

Jo, det kan vi! Kolla posten på fb! Har skrivit och uppgivit den där!

2009-06-15 @ 06:55:16
URL: http://amabiles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0