Avocado, studenter och slott

Jag har börjat bli beroende av avocado.
Ja, avocado! Har väl aldrig gillat avocado direkt förut. Knappt ätit det. Någon enstaka gång bara. Det ska ju var så nyttigt, sägs det! Sånt där nyttigt fett som man behöver. Så, vad gör jag då? Jo, köper ett gäng, och halverar en och gröper ur och skivar innehållet, lägger över salladen och äter med en köttbit. Och upptäcker att, fasen, vad det här var gott! Så nu blir det en avocado om dagen, oftast till lunch. Ibland även till kvällsmaten... Det slutar väl med att jag blir FET pga alla avocados! Fetare än jag är nu, då...

Mitt fruktfat ser numer ut såhär...
Lite urplockat så här i mitten av veckan, dax att fylla på!


Att inte bli fetare, och att till och med gå ner lite, hade nog gått bra, om jag inte åt så mycket godis... Sover ju för lite, som bekant, vilket gör att det går åt en del sockerkicksprodukter på eftermiddagar och tidigar kvällar.

NU, däremot, när jag skulle kunna gå och lägga mig, fullt tillåtet och mycket välbehövligt, ja, då blir jag pigg och kan inte! Kommer liksom in i andra andningen nu. Blir liksom full av energi, nåja, lust då, till att skriva blogg, kolla runt på fb och chatta. Det sociala livet börjar efter 22 på datorn.

Jaja, dataålderns problem! Vi har inte tid att umgås efter jobbet, för då måste alla hem och fixa med mat, skjutsa ungar hit och dit till/från kompisar och träningar, handla, tvätta, städa... När alla små är lagda och nattade, kan vi börja umgås, via datorn! Framåt 22-tiden. Nu börjar dessutom alla glada studenter förflytta sig på gatan här utanför, och de hörs, kan jag meddela! Både de själva och deras fordon.

Tidigare idag, när jag var hem på lunchen, tågade de genom byn med blåsorkester i spetsen, alla studenterna. Tyckte synd om dem, för även om det inte direkt regnade just då, så var det väldigt kallt och rått i luften. Alla flickorna var ju så dåligt klädda! Studentklädsel är inte anpassad för blöta och kyla, den är anpassad för solsken och värme och SOMMAR! Inte för "trökig"  höst...

Så här såg det ut nedanför min balkong vid lunchdax idag!



Köpekontrakten kom med posten idag!
Nu har jag papper på att slottet är MITT!
 
Åh, vad jag längtar till vi får flytta in! Vill NU.
Eller nej, ändå inte, för NU har jag inget förberett.

Har inte så mycket inplanerat i helgen, och inte hört att det ska bli något sommarväder heller, så då kan jag gå ner i källarförråden igen och försöka få undan lite mera skräp, och packa det som ska med i kartonger. Rörigt där nu, liksom... Börja packa. Det som är där, behöver jag ju inte använda, så det är bra att börja där, tycker jag.

Nu ska jag inte tråka dig längre, men tack för att du läser!
Go'natt och sov gott!


Kommentarer
Postat av: Christina

Va kul med huset, nu börjar det väl kännas på att inte få börja flytta på en gång?

2009-06-11 @ 06:01:52
Postat av: Anne-Marie

Ja, men kan ju inte FÖR tidigt heller, pga att det då blir dubbla hyror... sen verkar det på säljaren som att jag inte kan se fram emot att nyttja semestern för flytt, eller altan och trädgård och ingenting, för säljaren hinner inte få ur sitt... trist, men inget jag kan göra något åt.



"Så snart som möjligt, dock senast 1/8" är det sagt...



/a

2009-06-11 @ 12:40:16
URL: http://amabiles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0