Igår kväll skrev jag detta...

2009-03-05 21:46:47
Pratade häromdagen med en kund i Helsingborg. Han hade spelat golf i helgen, på sommargreen. Då berättade jag att som barn brukade jag få vitsippor uppskickade i brev av min farmor som bodde i Förslöv, det var nog kring den här tiden, februari kanske. Jo, de har ju nästan blommat över, kunde han berätta, och liljorna är ca 15-20 cm... Och gräset växer!

Har ju jag lite svårt att se framför mig, för när jag tittar ut genom fönstret ser jag rejäla snöhögar och på åkern nedanför är det minst halvmetern med snö... Det lär dröja ett tag innan jag får se snödroppar och liljor och gräs som växer! Men OJ vad jag längtar till dess!

Samtidigt som jag vill ha vinter ett litet tag till, så jag hinner åka lite mer skidor! Hade ju varit härligt om vi har kunnat åka en runda i helgen, jag och barna. Åtminstone dottern vill.

Hon kom förresten tvåa bland femmorna i våra skolor. Mellanstadiet har haft friluftsdag i slalombacken. 2½ km på 13 min drygt, då hade hon visst tappat staven och fått vända, sen trasslat in den i skidan (?!) på något vis, så där blev det visst ett litet onödigt stopp då. Mindes jag rätt nu, 13-14 min på 2,5 km? Skrev ju upp det på en lapp på jobbet, för jag skulle skriva ut en etikett som hon ska klistra på baksidan av silverplacketten hon fick! Vilket jag inte hann göra idag.

Kollar på Per Morbergs program "Vad blir det för mat?", och blir så hungrig! Tänk att få vara med på den festen och få äta den maten! Kan känna doften ända hit! Oxrullader med någon fyllning av sidfläsk, lök, morot och nå' mer som jag missade, en fantastisk sås och pressad potatis, sockerätor. Till efterrätt hemgjord chokladpudding. Den hade han gjort innan jag kom in i programmet...

Han tvingade dottern att provsmaka skyn... på barns vis fryner hon på näsan och vill helst slippa - "måste jag?". "Ja, det måste du!" Så smakar hon lite motvilligt, lyser upp som en sol och erkänner att det var ju gott!! Skulle vara mina det! Jag gör ju bara äcklig mat...

La' mig ju tidigt igår, strax efter halv nio, läste en stund, släckte lampan 21.10. Sen tar det ju ett bra tag innan man somnar. Och i väldigt god tid före klockan skulle ringa, så drog snösvängen igång... 04 kanske? De höll på att skrapa undan iskanter på vägen, kanter mellan väg och trottoar och sånt. Ett eländes oljud när skopan skrapar i asfalten! Man kunde tro att de var inne i vardagsrummet... Jäkla dåliga fönster i de här husen! Blev med andra ord inte utsövd ändå, lika trött som igår, och alla andra dagar. Så därför, ska jag strax släcka ner och försöka lägga mig i hyfsad tid i kväll också, så får jag hoppas på att de inte tänker skrapa något i morgon bitti!

Go'natt o sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0