Morgonrapport

Vid 06-tiden, -2 grader, blåser lite, grått och trist i luften, ca 2 cm nysnö från i kvällst och i natt, så där lagom för att täcka över lortsnön som var innan, i snöplogkanterna. Nu är det vitt och fint igen.

Tvättstugan ikväll. Dottern har lovat gå en runda med Teo. Det blir bra, annars har det blivit synd om hundstackarn. Och jag blivit på idiotdåligt humör för att jag inte är i typ tre delar. En som fixar med kvällsmat, en som fixar med tvätten och en som går med hunden och själv får lite motion. Nu är jag bara EN och får trixa ihop tvätt och mat, och skicka dottern med hunden. Ingen luft och motion till mamman.

Äntligen har jag uppfattat vilka som sjunger på den härliga låten jag hör på radion flera gånger om dagen! Bjuder på den idag!
Klicka på länken! Laura Pausini och James Blunt - Primavera in Anticipo (It Is My Song)
Den är sååååå härlig!!!! Blir så glad av den!

Skulle vilja åka till Italien. Skulle vilja lära mig italienska. Var nära att jag anmälde mig till en nybörjarkurs nu i vår. Men inser ju att tiden inte kommer att räcka till. Får ligga på framtiden, som så mycket annat.

Fått lite Italien på hjärnan sen jag skaffade Teo 2004, han är ju en Lagotto Romagnolo, en italiensk tryffelhund. Sen så var vi på fullbokad snabbvisit till Milano och Como med jobbet i april förra året, vill tillbaka på längre tid och med egna aktiviteter och utflykter. Inte nödvändigtvis Milano, är nog mer intresserad av landsbygd och utflykter typ vandring, rida, bada, sola, shoppa (fast det var inte billigt!), ÄTA och dricka gott! Bara finnas.



Bild över Como-sjön, från bussen genom fönstret. Vi är på väg dit, först äta på en lokal resturang, sen båttur över sjön. Helt fantastisk, underbar dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0