Nr 165

Det här är visst mitt 165'e inlägg, enligt räkneverket. Kan det stämma det? Antagligen. Började ju i september, tror jag?

Fast har ju inte så mycket vettigt att skriva. Det händer en del, men inget jag vill ge ut på nätet tillgängligt för hela världen, så det är himla svårt att skriva. Därav lite fattigt på sistone.

Igår fick vi info om att företagsledningen vill att vi tar ut fyra semesterdagar under våren, det har ju med de dåliga tiderna och den dåliga orderingången att göra. Min avdelning skulle ha en träff på måndag förmiddag om detta, för det var visst tvunget att lämnas in ett svar från samtliga. Vår avdelning ska även ha en på export och en på Sverige närvarande i alla fall, utifall någon skulle ringa... lär bli långa dagar! Helst vill de ju att ALLA ska vara ledig, utom vi två på order då, så de kan stänga ner värme och inte ha några maskiner eller lampor igång överhuvudtaget.

De vill att vi ska ta tre dagar i april och en dag i maj.
Kring påsk, sista april/första maj och klämdag vid flygardagen.
Det skulle innebära sex dagars sammanhängande ledigt i påsk! Så skönt det skulle vara!
Fyra dagar sammanhängande kring sista april och fyra dagar sammanhängande kring flygardagen. Visst, jätteskönt! Fattas bara. Är verkligen i stort behov av ledigt nu. Mycket stort behov.

Samtidigt naggas det ju av mina semesterdagar! Jag kan inte välja själv när jag vill vara ledig! Tänk om jag velat ha allt i samband med sommaren, eller ha några dagar kring jul? Å andra sidan är ju risken rätt stor att jag tagit ledigt en eller ett par dagar kring påsk ändå!

Vi har ju våra A-kontotimmar, men de är ju mer tänkt att nyttja för ärenden och sådant som måste skötas dagtid, när man är på jobbet. Tjänstemännen har 36 timmar och kollektiva har över 60!

Skulle fixat lokalbokning och nyckelhämtning idag. Till dotterns klass' disco i morgonkväll. Det glömde ju jag, förståss... Hopplösa mamman! Kom ihåg det och skulle till att leta tfnnr och ringa, då ringer en kund innan jag hinner få fram något nr, sen när jag och kunden pratat färdigt, så har jag totalt glömt lokalbokningen...

Så typiskt mig. Minns INGET! Kommer inte ihåg NÅGOT! Så hopplös, som människa, som mamma...
Nu MÅSTE jag verkligen komma ihåg det där i morgon. OCH få tag på dottern och lämna nyckeln till rätt förälder, vem nu det var?! Hoppas dottern kommer ihåg att ta med sig mobilen, så jag kan nå henne!

Förra gången de hade disco, då var vi föräldrar med också i planeringsstadiet, men nu verkar det som att de "fixar själva", och jag vet inte om jag är så förtjust i det... Visst, de ska lära sig, så på det viset är det bra, men jag gillar inte att plötsligt få en uppgift och fixa den på två röda. Känns som att släppa allt och kasta sig ut. Inte riktigt min stil. Vill ha lite koll på läget. Veta vad när hur, INNAN, så jag kan förbereda mig, liksom... på något sätt.

Nu är det hög tid att släcka och stänga ner och krypa ner och krama kuddar... go'natt och sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0