Sälen i morgon!

2009-03-13 21:13:57
Ska ju iväg och åka skidor i morgon bitti, bussen går kl 07... Tänk att jag stiger upp före 09 en lördag! Frivilligt!

Tittar just nu på Så ska det låta, Marie Picasso och Claes Malmberg gör en egen avskyvärd och samtidigt härlig version av Nothing comperes to you...

... och sätter hon igång att sjunga en gammal favorit... minns ni Jennifer Rush och hennes Power of love? Får rysningar, inte så mycket av Picassos sång som av själva låten... Gud vad jag älskar denna låt!

Springer ifrån till och från och funderar vad man behöver ha med sig - jag är ju inte van att åka iväg såhär! Har ju bott med dönickar, mer än två mil hemifrån har ju varit gränsfall för utflykter! Nu är jag fri att göra det jag vill och har råd med (inte så mycket råd med andra ord...), men är så van att aldrig göra nåt, så jag nästan glömmer att jag faktiskt KAN, om jag VILL och får tillfälle! NU är ett sådant tillfälle! Barnen har pappahelg och hundvakten är ordnad. Bar' å'åk!

Jag ska till Sälen och åka längdskidor i morgon!


Jag har aldrig varit på någon skidresa. Jag är nog den enda som aldrig varit på skidresa. Det känns så just nu i allafall. Vad behöver man ha med sig? Förutom skidorna alltså! Lite matsäck. Är för snål att köpa mat där, gissar att det kostar lite väl mycket. Ombyteskläder när man kommer tillbaka kan vara bra att ha, kanske?

Kompisen ska åka slalom. Kanske skulle få låna dem och provåka. I barnbacken, om jag törs! Har provat slalom en gång för typ 23 år sen... hmm...

Nu ska jag återgå till packningen, vill ju ha så mycket som möjligt klart i kväll, då kan jag ju sova några minuter till! hihihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0