Silverbyyyn

2009-03-22 23:15:23
Hej å hå. Nu är bucklan utlånad till VSK ett år, så tar vi tillbaka den nästa år! hihihi

Nu är det SILVERBYN, då, men det kan jag leva med. Lätt. Och ska jag vara HELT ärlig, så var det mest festen jag var ute efter igår, och den fick jag, med råge! Vilken dag! Före, under och efter matchen. I bussen, på O'Learys, på Studenternas, i bussen, hemma och slutligen på Bonden.

Jag och kompis A var på hugget riktigt. Varje kamera vi såg, film- eller stillbilds, så dök vi fram och sjöng och hade oss, och det gav visst resultat... öhum...

Enligt ett antal sms till oss båda, så hade vi visst sjungit fint i TV, och vi såg ut att ha sååååå roligt! Fast vi har inte sett något bild-/ljudbevis... Alltså är det någon som sprider rykten... *ler*

Vi poserar även på Uppsalas Nya Tidning. Tillsammans med en nydekorerad Uppsala-bo. Vi, eller kompis A då, dekorerade flera Uppsala-bor. Även en VSK-are, med grön/vit halsduk runt halsen och blått EIF i pannan... Så fin, så!

Själva matchen var vad jag kunde se och förstå, en rätt jämn historia. Som vi förlorade, men vi har lika gärna kunnat vinna. Drog på oss lite onödiga utvisningar, mycket onödiga utvisningar. Det var ju dumt!

På hemvägen skulle man ju kunna tro att det var begravningsstämning, men icke! Vi hade ju vunnit silver! Jag vet ju inte hur det var i de övriga 22 bussarna, men i vår var det inte begravningsstämning. Vi var väl hemma på byn igen kring halv tio. Hem till mig en vända, för Bonden öppnade först 22.

Väl där var det idel glada miner, ingen som surade över förlusten. Three for you uppträdde där uppe, och Svenne o Håkke där nere. Lokala musikbegåvningar. De växlade, så den ena gruppen spelade när den andra hade paus. Mycket dans. Lite allsång. Förresten, ena tjejen i Three for you var med i Bollnäs lag i Körslaget.

Hade väl en liten tanke om bild till det här, men inser att det är lite för mycket ansikten med, så av hänsyn till det, väljer jag att INTE ta med bilder. Även i bilderna på folkhav kan man identifiera personer, så även de går bort... sorry.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0