Slö-helg riktigt

Vilken slö helg! Av sällan skådat slag. Huvva. Men skönt å!

Fredagskvällen gick åt till dotterns disco. Vakt mellan 19-21. Mest att sitta på en bänk i kapprummet. Kul...

"Disco" för barn från lekis till sexan är detsamma som att springa runt och leka. Inte många på dansgolvet. Definitivt inga pardanser! Möjligen i grupp med enbart tjejer eller enbart killar. En liten stund. Men hade dålig koll på dansandet egentligen, för man fick inte vara på dansgolvet som vuxen. Fick stränga order om det av dottern. Det var pinsamt!

De hade danstävling och tryckartävling. Kolaregn. Under dessa aktiviteter fick jag och andra vakten vara försäljare av godis och läsk, annars hade de gjort schema så att alla i klassen hade olika ansvar under kvällen. Två i entrén, två i läsken och två i godisen. Så bytte de av varandra, så alla hade ledig stund och alla fick vara på alla ställen.

De skötte sig bra, förutom att några tjejer sprang in i en liiiiten tjej, lekismodell, så hon gjorde illa sin arm. Fick sitta i knä på mig en stund, totala främlingar för varandra, så blev det bra sen. Eller bättre. Hon slutade gråta och gnida sin arm. Sen var det full fart igen. Jag sa åt de större en gång att ta det lite lugnt så de inte sprang kull de mindre. Fick en blick som tydde på ett "OJ??", men de lugnade sig en kort stund...

Det var roligt att se dessa småttingar, speciellt de i lekis till trean, hur de snofsat till sig, deras kläder, frisyrer, till och med smink på en del. Allt från söt docka till hårding. Grabbarna var väl ungefär som vanligt, kan jag tänka mig, någon med färg i håret kvällen till ära. Sån där man sprayar på. Någon hade pengarna tagit slut för, så hon kom och tiggde, "jag har inga pengar och är jättehungrig, vill ha en chokladboll". Kom flera gånger. "Jag är så hungrig". Till slut var jag väl tvungen att ge henne en chokladboll. Fast chokladboll är väl knappast det ultimata om man är hungrig! Eller godis överhuvudtaget.

Hem efter 21, titta på TV, tillbaka till 23 och städa. FYYY va mycket popcorn, chips, karameller och papper ett 50-tal ungar  kan sprida omkring sig! Ändå hade vi mellan 19-21 torkat utspilld läsk ett antal gånger! Och tagit reda på tappad popcorn-påse och chips på stormadrassen i gympasalen/dansgolvet...

Hem, glodde lite på TV och facebook mm, la mig vid halv två kanske. Upp nio, för barnens pappa skulle komma kring 10, han kom nog inte förrän efter halv elva! Drack kaffe och fick läsa/skriva under ett brev från slöjdläraren att klassen missköter sig på syslöjden och att alla måste skärpa sig mm. Sen var man ensam då.

En maskin tvätt lyckades jag åstadkomma igår. Och bädda rent i sängen! Och en liten tur med Teo. Whow, på hela dagen ! La mig vid halv tolv, hade flyttat fram klockan, vaknade vid nio i morse, var på toan, la mig igen, vaknade halv ett!! Fortfarande trött. Ska ut med Teo nu, har jag tur piggnar jag på såpass att jag kan dammsuga innan jag åker och hämtar ungarna. Skulle behöva klippa pälsen på Teo, men det får vara. Orkar inte idag...

Laddade hem lite musik igår, så nu har jag lyssnat på Lady Gaga, Melodifestivalen 2009 och nu på Nightwish. De är mäktiga. En del låtar, andra låtar är rena rama stressfaktorn! Just nu spelas Last of the wilds, och den är sååå skööön.

Ska väl gå igenom lite mer noga och välja vilka låtar som ska brännas till CD, så man kan ha i bilen. Ska även byta lite musik i tfn, och ladda in i nya manicken, som jag fick som present när jag började prenumerera på iForm. En MP3 det också, med något de kallade för "Beatfunktion". Man ska kunna ställa in takten själv, så det stämmer mot tempot man springer i. Har inte läst instruktionen än, så jag vet inte riktigt hur det funkar, men jag fattade som att det var ungefär så. Men ingen panik, ingen löplusta idag!! Måste dock ut med Teo, och tiden krymper, ska ju hämta ungarna också.

Ska ta tag i att ordna en mejlinglista till klassens alla föräldrar. Det rådde lite delade meningar om huruvida det var bra eller dåligt att låta ungarna ta hand om arrangerandet av discot på egen hand. Själv känner jag att jag sällar mig till både de som tycker det var bra och de som tyckte det var dåligt. Att de fixade själv, har jag inget emot, det är bra erfarenhet och träning inför liver för dem, det är bra, det som var mindre bra, var att vi föräldrar inte fick veta något. Sjäv skulle jag velat ha en information direkt när de började prata om det, så man fick vara med, om än inte praktiskt, så ändå via info. En mejlinglista kan då vara bra att ha, för att sprida info, och för att meddela sig, fråga och resonera när det kommer till andra frågor, nu när de börjar närma sig tonåren.

Nu spelas Meadows of Heaven - Nightwish, också fantastiskt fin!

Dags att ruska liv i dököttet och gå ut!

Kommentarer
Postat av: maria

Svar: Vad roligt med någon hemmifrån! :D Jag är från Alfta, men bor för tillfället i Sthlm. Har inte orkat byta ort, och det finns så många bloggar i Sthlm ändå så jag kan lika gärna ha Ovanåker kvar :)

2009-03-29 @ 18:42:35
URL: http://amria.blogg.se/
Postat av: maria

Svar igen: Jag lär inte flytta "hem" än på några år i alla fall. Har varit i Alfta de senaste 6 månaderna och det var ingen höjdare. För tillfället måste jag ut och jobba efter 5 års studier, och det finns inga jobb inom den branchen jag är utbildad i i Ovanåker. :( I framtiden när jag har mer kött på benen så kanske jag kan skapa mig mina egna jobb, men just nu så har jag för lite erfarenhet.

2009-03-29 @ 21:43:27
URL: http://amria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0