Söndag 1 mars, fylls på vartefter under dagen...

I natt, 04:15 - JUST NU

... är det jävligt kallt igen, -20 grader.

Nyss hemkommen från dans. Vill bara gråta men kan inte. Tänker inte gå in på detaljer nu, det får räcka så. Jo, lite.

För två veckor sen träffade jag en kille på dans som jag fick känsla för. Jättebra känsla. Pirr i magen! Bytte tfnnr. Pratade i tfn några kvällar. Långa samtal. Var bubblig och glad. Efter knappt en vecka säger han "vi, oss, det kom av sig". Jo, jag hade märkt det... Han liksom blev en mussla när jag ville hitta en tid att träffas igen...

Träffade honom ikväll. Flera gånger. Vad säger man? Ler och hejar lite blygt. Tog mod till mig och bjöd upp på slutet. Kändes som en milstjock mur emellan. Blev så ledsen. Dessutom hade mina kompisar hittat trevliga killar och var borta. Bara jag kvar, ensam.

Hjälpte inte ett dugg att jag dansat med biffiga kavaljeren, för han är just det, en danskavaljer, ingen som ger pirr i magen. "Bara" jävligt omtyckt fantastisk danskavaljer!

I bilen på väg hem, stannade vid en mack för det skulle inhandlas något till bilen. Musik spelades. När en riktigt snyftig kärlekssång modell hårdrocksballad, Love Hurts, spelades, bad jag den i framsätet, snälla, spola fram. Fick veta att det gick inte, för det var radion... Tårar började rinna. Dels pga låten, dels för jag blivit ratad...

Just nu är jag väldigt ledsen. Just nu vill jag gråta, men kan inte. Just nu är jag väldigt trött, men vill inte gå och lägga mig, ensam, inte i min stora säng, för jag har "bara" en 120's, men ändå. Just nu är det jävligt synd om mig.

Men det går över. Vis av tidigare erfarenheter i livet, vet jag att det går över. Kanske redan när jag skrivit av mig. Kanske en annan dag. Vet bara att det kommer att gå över, även om det just nu är jävligt ledsamt...

Go'natt, eller go'morron, ska man väl säga, då klockan är kvart över fyra på natten/morgonen.

FAAAN


Idag, 12:45 - BÄTTRE JUST NU

Vill inte gråta längre. Känns bättre idag. Fick ju liksom bekräftat igår, det jag redan visste, men hade väl något litet hopp kvar ändå, någonstans, om att det skulle rätta till sig...

Idag är det grått ute, lite aningens snö i luften, -12 när jag skulle ut med hunden kring halv elva. Blir en skidtur idag också, men senare.

Måste ta mig i kragen och röja lite. Barnen ska ju hämtas i kväll. Mina 48 timmar i egen regi är snart till ända. 12 nya dygn av stridigheter väntar. Det där lät ju inte så bra, men så känns det just nu. Har 6 timmar kvar på mig att hinna ikapp och ladda nya batterier. Känns futtigt.

Måste vara fruktansvärt jobbigt att åka vasaloppet!
Tänker inte då i första hand på att åka skidor i 9 mil, utan på att ligga bakom skotern i 9 mil och inandas avgaserna från den, de illaluktande ångorna.
Det är ju hemskt att möta en skoteråkare när man är ute och går! Man hostar och nyser! Ni skulle höra hunn (hunden), hur han låter! Nyser så han håller på att ramla omkull! hihihi

Nähä ni vänner, nu måste madame Matrona sätta lite fart. Tiden går, bara 5½ timme kvar innan jag ska hämta kottarna...


Eftermiddag kl 15:15 - ULTRATRÖG SÖNDAG...

Aaaagh, va trögt det går med allt! Kommer hela tiden tillbaka datorn och Facebook, och kollar om något nytt på torpet har hänt...

Tömt torkställningen, vikt och lagt in i skåpen, har torkat av tvättmaskinen och allt ovanpå, fasiken vad "dammigt" det blir, som fastnar i den fuktiga tillvaron i badrummet. Nu är det fint igen, ett tag. Snart är en maskin tvätt klar för hängning. Det är väl vad jag åstadkommit, jo, fått in rena torra disken i skåpen, så nu är det bara att börja om där också...

Blir en vända med hunden i stället för en runda med dammsugen, känner jag.
Måste bädda rent åt ungarna också. Har bokat tvättstugan på tisd-kväll, tänkte ta alla sängkläder och handdukar dit. Så praktiskt att få plats med allt, och få allt torrt samma kväll.

Vilken lyx, va!? Egen tvättmaskin i lägenheten OCH tillgång till tvättstugan. Insåg det nu, att det är lite lyxigt, faktiskt. Vardagslyx!

Om man skulle ta och hänga den där lymla tvätten och ta sig ut då, kanske...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0